Original War Centrum
OWC
Podpořte nás
V poslednej dobe ma dosť zaujal hráč, ktorý sa zúčastnil a úspešne zvíťazil v Throwback War 2.
Dámy a Páni, privítajte prosím Kurta, ktorého som mal čas vyspovedať a zahádzať otázkami.

OWC: Ahoj, Kurt, mňa a ostatných by určite zaujímalo, ak by si nám povedal pár veci o sebe a opísal svoj charakter?

Kurt: Inu, jsem ze severních Čech, konkrétně Teplice. Je mi 15, mám rád Original War... To je tak v mým životě nejpodstatnější. Rád se bavim, hraju, rád jim nachos... No a svůj charakter... To nevím, jak bych popsal. Už od mala mám hodně energie, tak sem takovej výbušnej, rád říkám co mám zrovna na jazyku.

OWC: Aká je tvoja história v OW? Odkiaľ siahajú tvoje začiatky? Máš nejakú klanovú minulosť alebo skúsenosť?

Kurt: Když mi bylo snad 7 nebo 8, chodil jsem k dědečkovi, a ten kupoval v trafice časopisy Počítač pro každého. Vždycky je měl tak pěkne narovnaný v polici a já přišel a prohlížel si, co tam je za hry. A na jednom bylo demo Original War. Bylo to ruský demo - 1. mise a potom rovnou 4. mise, kde akorát místo arabů dorazí amíci. Demo mě bavilo, ale vždycky, když sem došel ke 4. misi tak mě to... jak to říct.. štvalo? Ta 4. mise v demu byla asi udělaná tak, aby nešla vyhrát, nebo nevím, a nikdy (v demu) jsem ji nevyhrál. No a asi tak po dvou nebo třech letech jsem byl s otcem, snad v hypermarketu Globus, nebo tak a tam měli mezi časopisy i časopisy Score, Level a podobně. No a právě ve Score byla hra Original War. A v tu chvíli mi problesklo hlavou, že sem to dřív hrál, tak sem ten časák koupil a do teď toho nelituju. Začínal sem kampaní. Když sem dohrál kampaň, chtěl sem zkusit multiplayer, ale nemohl sem přijít na to, jak ho rozchodit. Tak sem brousil po netu, až sem narazil na OWC. Byly tam různý zajimavý témata, a chtěl sem mít taky ten pěknej avatar ve stylu xichtu z OW, tak sem se regnul. Jó, tehdy bylo na OWC živo. Díky OWC sem přišel na to, jak rozjet OW po netu, a od tý doby sem to hrál a hrál a hrál, až do teď. A moje klanová zkušenost? No, prakticky žádná. Jen před nedávnem mě vzali sami od sebe do XR a moje jediná "klanová zkušenost" byly tak maximálně Throwback Wars 2, který sem VYHRÁL! No, teď poslední dobou mi pořádně chybí na OW čas. Stíhám tak maximálně udělat za den kousek textur do mapy.

OWC: Môžem o tebe bez zaváhania povedať, že si jeden z tých veteránskych hráčov. Ako podľa teba vyzeral OW svet keď si do neho vstúpil ty, a naopak ako ho vidíš teraz. Vedel by si ich porovnať?


Kurt: Spíš sem měl jen pekelnej luck, pořád nechápu, jak sem dal Saliho, natožpak Spooka. No, když jsem začínal hrát multiplayer, byla to sranda. Nic sem pořádně neuměl, nepobíral sem, jak můžu postavit za 10 minut 15 tanků . Ale havně tu byl, jak to říct, takovej svěží pocit okolo. Pořád někdo vyvíjel mody, dělal mapy, pořád bylo na fóru něco novýho. Když jste se na něco zeptali ráno, obvykle tam byla v poledne odpověd od 3 lidí. Pořád se něco dělo, pořád to byla zábava. Časem ale začali lidé odpadávat. Dokonce už ani v herní lobby moc lidí nepotkám, a když jo, tak jsou to Poláci. Na OWC něco napíšete, jeden člověk vám na to odpoví a zas je mrtvo na půl roku. To je škoda. Kdybych to měl porovnat se začátky, je to jako obrázek. Na začátku to byla pěkná, barevná, propracovaná animace - teď už je to jen šedá fotka...

OWC: Vrátime sa späť k Throwbacku. Svojou činnosťou sa nejako zapájaš k úspechu a k vývoju Throwbacku?

Kurt: No, teď ani nijak ne, ale dělám na svojí mapě a plánuju ji Salimu do TB přicpat, ted apokud bude hratelná. No ale jinak pro mě už Sali prácičku našel. Jestli bych mu neudělal do TB textury k mapám, který je ještě nemaj. Ale neočekávejte profesionální kvalitu jako od Morpha. Textury dělám teprv chvíli.

OWC: Vyhral si nedávny turnaj Throwback War 2. Aké más pocity. Čo je podľa teba takým základom v turnaji aby sme dosiahli úspech ako ty? Držal si sa niečoho alebo ťa niečo hnalo v pred?

Kurt: Pocity? Cejtim se celkem vtipně, že sem to vyhrál. Čekal sem, že mě Spook vyřadí. Další překvapení bylo , když jsem dal ještě Saliho. Připadal sem si, jako kdybych viděl nějakou hodně vtipnou komedii, protože jsem tomu nemohl uvěřit. No a ten základ? Podle mě je to spíš o štěstí. Kde se jaká jednotka nachomýtne, která druhou dřív rozstřílí a podobně. A v turnaji? Prakticky jsem se ničeho nedržel. Chtěl jsem se jen pobavit, dobře si zahrát, to bylo celý. A pak, když jsem měl to štěstí, že jsem se dostal do finále, tak sem si říkal, že když už sem se dostal sem, tak to přeci dotáhnu až na stupínek vítězů.

OWC: Ak by si sa naozaj ocitol pred vecou zvanou Eon, vstúpil by si dnu? Chcel by si vedieť ako vyzerala krajina pred 2 miliónmi rokov?

Kurt: Asi bych chvíli přemýšlel, jestli tam vstoupit, nebo ne. Přeci jen, je to jednosměrka. Ale ten pohled na svět by určitě stál za to. Štve mě, že dneska už je málo míst, který vypadají, jako v dávných dobách. Vždycky jsem se chtěl podívat, jak vypadal svět v době mamutů, nebo i třeba v dobách starověkého říma. Navíc, bych byl přeci povolán do armády, takže bych to bral spíš jako takovou povinnost. A když u bych tam někde v boji zemřel, aspoň bych byl rád, že umřu někde, kde mám nad hlavou modrou oblohu a koruny stromů a ne baráky a šedou mlhu.

OWC: Volajú ťa Kurt, takže usudzujem že si arab, aké meno by si dal svojmu mamutovi? A najobľúbenejšej opici ?

Kurt: LŽÍCE! :smile: :smile:

OWC: Akou známou osobnosťou by si chcel byť, čo niekedy žila v minulosti a prečo?

Kurt: No, myslím, že bych ani nechtěl být osobnost z minulosti. Za někoho by to byla třeba sranda, bejt třeba král, ale dnešní doba má svoje silný klady - internet, splachovací záchod, instantní nudlová polívka, Original War. Kdybych už musel žít v minulosti, tak bych se tam dostal buď EONem, a nebo starověk - žít třeba někde v gálii, ale bejt obyčejnej člověk, ne žádná dávná celebrita.

OWC : Veľmi ťažko sme sa dostávali k záveru, Kurt si jedna kopa zábavných sračiek a ja ti prajem aby ti to ostalo aj naďalej a hlavne prajem veľa úspechov do života, ďakujem za tvoj čas.

Kurt: Díky, tobě taky, Luku.


OffLine skywalker | 2010-10-23 00:51:28
Po dlhom čase som dostal skvelý tip na rozhovor asi s najznámejšou osobou tu na OW sfére v poslednom období. Chcem povedať ,že je mi veľkou cťou Vám priblížiť rozhovor so Salim.

OWC: Vitaj ,Sali, mohol by si sa nám predstaviť a presnejšie priblížiť akú činnosť vykonávaš pre OW scénu?

Sali: Dobrý den, Jmenuju se Petr Salak a přátelé mi říkaji Sali, což je zkomolenina mého přímení. Jsem vedoucí projektu Throwback a vedoucí týmu Freya Games. Jakou činnost děláme pro OW scénu? No, už je to několik let, kdy Throwback (neoficiální rozšíření) existuje, poprvé se objevil pod názvem Arabian Mod v roce 2005, který přinášel hráčům arabskou kampaň, tak to šlo dál, mise se několikrát předělávali, protože už nestačili aktuální kvalitě rozšíření, do roku 2009, tam všechna práce na kampani skončila, kdy jsem do týmu nabral jednoho člověka, který do všeho kecal a nic neuměl, začal se i chovat, jak kdyby mu to patřilo, to neštvalo jen mě, ale i všechny členy, rozhodli jsme se k nevratnému činu, nechali jsme si vše co Throwback měl, kromě výše zmiňované arabské kampaně, od té se ještě tehdy CPT dnes už FG distancovalo a přenechalo tomuto člověku, od té doby po téhle části slehla zem. Dnes je Throwback nejúspěšnějším, nejstarším a největším veřejným neoficiálním rozšíření pro hru Original War na světě, na kterém se stále pracuje, jak jistě víte, došlo ke spojení se zbytkem týmu, který vyvíjel Arabian Story, z tohoto důvodu Throwback bude zase mít zase arabskou kampaň.

OWC: Každého z nás si nejako hra OW uchytila , ako ohúrila teba táto krásavica a kde si sa s ňou prvý krát stretol?

Sali: Poprvé jsem se sní střetnul u kámoše když jsme si vyměňovali hry na půjčení (je to taková pojistka Originál za Originál, kdyby se s tím něco stalo nebo nevrátil, aby škoda nebyla tak veliká), ta hra uchvátila ne jen mě, ale i mého otce, byla to strategie, s kterou jsme se nikdy nesetkali, která byla reálná a ne jako série Red Alert nebo Duna, kde jste měli budovy, kde vyráběli lidi. Tímto se nechci dotknout fanoušků westwood strategií mám je též rád, ale tohle byl prostě nářez. Bohužel kámošovi jsem nemilou náhodou zničil disk 2, byla to nehoda, ale stala se. Byla to velká škoda, on měl originály, které ještě tehdy vydal Virgin Interactive a ne žádný Game4You nebo Score či Level, fakt exluzivní pohled. Po druhé jsem se s touto hrou setkal u druhého kámoše o rok později, ten již měl originály od Game4You, hru jsme dohráli , mě i tátovi tam scházela jedna jediná věc a to možnost vlastní hry [skitmiš]. Od té doby jsem měl vytaženou pouze kopii této hry z DVD z Levelu (byl tam problém s tím, že antiviry na tomhle disku hlásili virus takže jsme z toho radši vytáhli jen tu hru), až do roku 2008, kdy jsem sehnal nepoužitý DVD Originál, který vydalo Score.

OWC: Vravíš že ti tam chýbala vlastná hra . Takže toto ta motivovalo k tomu ,aby si začal vyvíjať Throwback alebo čo konkretne?

Sali: Ne, tehdy jsem ještě ani neměl internet, a když už jsem internet měl, trvalo ještě hodně dlouho než jsem se dostal konečně na OWS, kde jsem získal nový Patch a ještě o něco dýl, než jsem došel až na GSA, přes co se tehdy hrálo. Narazil jsem na Mód, který tehdy byl součástí patchu, prakticky šlo jen o intro, v kterém arabové dobyli americkou základnu na Sibiři. Napadlo mě, že bych od toho mohl pokračovat.

OWC: Všetci vieme ,že si už vytvoril niekoľko dobrých MP máp do OW , tie mapy si načrtneš ,nakreslíš či len tak z hlavy vymýšľaš? Aký máš v tom postup ?

Sali: Základ je Načrtnou na papír, podle toho to někdo vytvořil, udělat SAIL (naprogramovat) a potom možná GBI, s GBIm je problém, že neni kdo by ho udělal, ale ten kdo to načrtal na papír atd. jsem nebyl jen já, kdo jaký zásluhy má na Throwbacku jsou v Titulkách a odpovídají přesně tomu, kdo co udělal.

OWC: O tebe by sa aj dalo povedať ,že si jedným svetielkom v hustej tme pre OW svet ktorého sužuje kríza. Snažíš sa týmto mu nejako pomôcť alebo to robíš len s radosti ako tvoj koníček?

Sali: Řeknu vám to takhle, pro hru je svět celá svět, ale pro módy je svět jen hráči, kteří tu hru hrají, jinými slovy svet pro TB je jen Max. hračů, kteří hrají OW. Hráčů TB nikdy nemuže překročit počet hračů OW a proto pro TB je svět tak velkej jako je počet hračů OW. Tím miřím na to, že modifikace nemůžou přilákat nové lidi, ale jen udržet ty staré. Nové musím přivést hra.

OWC: Ak by si si mohol vybrať ,že vstúpiš do EONu ,tak vstúpil by si? A za ktorý národ Araby , USA alebo ZSSR ?

Sali: Vstoupil bych za SSSR, tento komunismus je správný, tak jak opravdu měl fungovat a hlavně je to jediný národ, který neměl zaječí umysli, USA chtěli siberit ukrást, Arabové ho zničit, jediní rusové šli bránit to co bylo jejich. Navíc se mi ve hře moc líbilo, že autoři šli tak daleko, že se inspirovali minulostí co moc lidí neví, dokud tam byl maršál Jašin fungoval to přesně tak jak má, ale jak mile se vedení ujal Platonov mohli jste v něm vidět jednání Stalina.

OWC: Aké meno by si dal svojej základni a ako by si pomenoval svoj tank ? Ešte by som aj chcel vedieť z čoho by bol zložený tank .

Sali: Abych řekl pravdu, nemám tušení.

OWC: Aký je tvoj štýl v hre? Máš radšej obrannú taktiku alebo si radšej za útok?

Sali: No narozdíl od jiných hraču, si kryju záda, takže se dokážu ubránit i ...er.. jak se tomu nadavá?.... rushu..... jinak styl.. no jediny co mám za styl je, že převážně (99% ) hraju za rusáky, to je vše, pak zaleží na situaci.

OWC: Chcel by som vedieť jednu zvláštnu vec . Mohol by si prosím ťa zhodnotiť všetky tri národy svojím názorom. Kde vidíš výhody a naopak nevýhody?

Sali: Američani disponují velkým množství technologii, což pro začátečníka muže být sebevražda, ale pro zkušené hráče je to smrtící zbraň, zatím co za rusáka můžete utočit jen z PC vozy čili 15 (to samý mlátí pro araby dálkový), tak vás mohou, zachvátí 30+ vozidly, 15 PC a 15 dálkovými + ručně řízený, ostatní národy nemohou ručně řízený použít, pokud nechtějí přijít o mechaniky. A hlavně, když proti vám stojí Amík, nevíte co se proti vám postaví, bohužel dnešní situace je že můžete očekávat Těžké Děla. Rusáci mají výhodu v časoprostorové technologie, upřímně řečeno je to opravdu sv***na, ale bohužel jsou stavěny do pozice, kdy bez sideritu neudělají skoro nic a všechno jim dlouho trvá ale za to mají nejlepší obranu, do doby než amíci vyzkoumají rozšíření zbraňových technologii 3, v tom případě nesmyslně jsou rusáci se svýma tankami horší a dražší, jejich největší zbraní je samozřejmě Behomoth, ale nejlepší na beton jsou dalekonosný rakety mají vetší oblast zásahu, takže pomalu, ale jistě zabijí nebo ničí opraváře. Arabové, to je bez debat, jsou to nejrychlejší a ačkoliv neoplývají těžkou technikou, tak mají zajímavé technologie, jako jsou hlavně výbušniny, taková mina na 3 zbraňových technologii vyhodí i celý behomoth do vzduchu, nebo rozkladem siberitu mohou rusákovi hodně zavařit, protože nebude moc používat své technologie. A co se týče systému, pomocí kterých zjistíte, že se nepřítel blíží, mají to nejúčinnější ? kamery. Vychazel jsem s původní verze hry, v Throwbacku je to trochu pozměněné, aby se ty národy trochu vyrovnali... ale ještě se to musí hodně doladit, snad se to nezvrtne jako kdysi Radziovi, že udělal neporazitelný Araby. Opravdu je to težké vyrovnat. A proto bych rád daroval úctu Gaunymu, který se tomuto věnuje a snaží se to vypilovat do dokonalosti.

OWC: Aká je tvoja najlepšia misia v kampani či už ruskej alebo americkej?

Sali: Nejlepší... no těžko říct.... na ti vážně nedokážu odpovědět, už je to dlouho co jsem to dohrál za všechny 4 konece. A už si to tolik nepamatuju.... ale když tak řeknu letmo tak za amíky 14 mise. kdy jsem zachranoval Joan Fergasnovou, a za Rusáky misi kdy jste se postavil proti Generálu Platonovy.

OWC: Úctivo ti chcem vysloviť vďaku Sali ,že si prijal moje pozvanie na rozhovor a našiel si na mňa kúsok svojho času , ešte raz ďakujem a prajem veľa úspechov v TB ale hlavne v živote.

Sali: Ďakujem... a neni zač


OffLine skywalker | 2010-08-13 19:05:39
Mojím ďalším záhadným hráčom je hráč ktorý toho už veľa preskákal a zboja si priniesol veľa skúseností. Chcel by som Vám predstaviť Nadpraporčíka Silliho z klanu NoF.e.a.r.

OWC: Vítam ťa Silli , mohol by si sa nám predstaviť a povedať niečo zo svojho života ?

Silli: Dobrý den, zdravím všechny hráče a fanoušky Original War. Moje reálné jméno je Honza Mazanec a je mi 19 let. Bydlím a studuji v západočeském městě Cheb, kde zatím úspěště dokončuju chebské gymnázium. Mezi moje zájmy patří kromě OW také florbal, hudba, hra na el. kytaru.

OWC: Povedz kedy ti prišiel povolávací list do armády? Myslím tým ako si sa dostal k hre OW a ako dlho už hráš túto skvelú hru ?

Silli: Poprvně jsem na tuhle hru narazil, poté co vyšla. Zamiloval jsem si single player jak za americany tak za rusy. Až později, když jsem měl internet se mě můj kamarád ze školy zeptal jestli bych to nechtěl zkusit po internetu. To může bejt tak 3-3,5 roku zpátky. Hráli jsme a pokud můžu říct, hráli jsme na tehdejší dobu dobře. Už ani nevím proč, ale přestal jsem a 2,5 roku jsem nehrál. Je to tak 2 měsíce co mi "Princ dvojí krve"(Acaruss) a ptal se, jestli ještě hraju. Vzpomněl jsem si, na dobu kdy jsem hrál OW, a tak jsem hru přes problémy s počítačem rozjel. Musím říct, že mám v klanu (NoF.e.a.r) výborné spoluhráče, takže je opravdovou výjimkou když někoho zdolám, ale jsem moc rád, že jsem dostal šanci si zahrát tuhle skvělou hru. Jsem - dá se říct - takovej Nováček-Veterán.


OWC: Aká bola tvoja história bol si v nejakom klane ? Aký je tvoj najobľúbenejší národ za ktorý to fakt vieš alebo vedel si?

Silli: S kamarádem, se kterým jsem hrál jsme měli "klan", který obsahoval 4-5 lidí. Dříve byla jiná pravidla a proto byli silnější arabové. Např. dříve se hráli pravidla CW s build up timem 5 mnt. V tu dobu měl šikovnej arab 3-4 autička s raketomety na lidské řízení. Ostatní hráli za američany a neuměli se raketám bránit. Teďka hraju za američany. Oproti hráčům co mají více zkušeností mám problémy s pohybem vozidel. Za rusy to vůbec neumím. Když se hraje tw tak občas vezmu araba.

OWC: Ty si bol pri tom ako vznikal prvý rush. Môžeš nám viac opísať jeho vznik a ako sa postupne vyvíjal?

Silli: Dá se říct, že jsem byl u toho když vnikaly první rushe. S mojím kamarádem (známý jako "LordZurkhen") jsme upravovali jak udělat za araby co nejrychlejš co nejvíce tanků a co se nejvíce vyplatí. Vyšlo z toho, že araba mohl porazit jenom arab. Ještě než jsem přestal hrát, tak jsem aplikoval rushovou metodu hraní i na američany. Když se mi Acaruss podruhé představoval, tak mi poděkoval, že jsem ho "naučil" rushovat a že kdybych chtěl, že mě dostane do světa OW a to udělal (za to mu moc děkuji).

OWC: Spomínal si ,že si si dal menšiu pauzu s OW. Ako podľa teba vyzerá OW svet teraz? V čom sa odlišuje od starého sveta ,aký si ho poznal ty? ?Je lepší alebo horší?

Silli: Dva a půl roku je dlouhá doba. Svět OW se neskutečně změnil. Zvýšila se úrověn hráčů o 100%. Dříve se hrálo na jiný verzi hry. Mohli jsme hrát s Polákama, kteří hráli na stejným patchi. Já teďka používám verzi 1.11 a poláci, jak je známo 1.10. Co jsem slyšel, tak jsou poláci prý dobrý, tak snad někdy budu mít tu čest.


OWC: Tiež som počul ,že ty si naučil Acarussa rushovat povedz ,bol to dobrý žiak? Ako sa mu darilo?

Silli: Acarussa si pamatuju pod nickem "Princ dvojí krve". Abych uvedl na pravou míru. Acarusse jsem rush nenaučil tím, že bych mu řekl, co a jak má dělat. Spíš jsme spolu hráli a já jsem rushoval. Co vím, tak psal, že ho štvalo, že jsem ho vždycky tak rychle rozmrdal. Teoreticky je možné že jsme spolu hráli i 2on2 tak mohl vidět co dělám, ale nemůžu říct, že bych mu přímo řekl, co má dělat (aspoň si to nepamatuju). Teďka můžu říct, že je Acaruss jedním z nejlepších hráčů co znám. Vážím si ho jako svého Clanového Leadera.

OWC: Áno je to skvelý veliteľ , chcel by som sa ti poďakovať ,že si si so mnou pokecal a zároveň bolo mi cťou robiť rozhovor s takým veteránom aký si ty Silli. Prajem ti aby sa ti do budúcna darilo hlavne v živote a aj v OW .

Silli: Taky děkuji a přeju hře OW, aby si ji oblíbilo více hráčů, který posílí naše prořídlé řady


OffLine skywalker | 2010-01-22 19:15:42
Dobrý deň , skôr než začnem rozhovor dovoľte aby som povedal pár slov o skvelom klane ktorý nedávno zanikol . Klan IG bol v tomto OW svete veľmi dlho a veľa preň spravil začo mu asi všetci ďakujeme. Mne je osobne ľúto ,že tento klan zanikol ale v srdciach niektorých z nás stále ostáva. Tak ako to vyjadril Lutar vo svojom videu a preto Vám dnes prinášam rozhovor s Lutarom.

OWC: Čau Lutar, ináč si môj prvý krajan s ktorým robím rozhovor tu na OW sfére :smile:. Povedz nám v krátkosti niečo o sebe, ako si sa dostal do IG a k tejto skvelej hre OW?

Lutar: Nazdar krajan.. Tak v krátkosti o sebe zhrniem, že OW hrám už približne 5 rokov, k OW som sa dostal cez časopis score ktorý si kúpil kamarát No a do IG som sa dostal cez Acarussa, leadera klanu.. Kedysi som bol v klane JOKER, ten zanikol.. a Acar si ma odchytil keď som bol bez klanu a nejak ma nalákal do IG, za čo som mu vďačný

OWC: Ako dlho si bol v IG a ako ťažko si sa vydrel až na samý vrchol až na zástupcu klanu?

Lutar: Sú to už asi štyri roky odkedy som dal prijímaciu hru.. Vtedy som bol čistý hg rusher a nič iné som nestaval.. mno a nepovedal by som že som sa vydrel na vrchol, pretože ma to vždy bavilo Nejak som postupoval po hodnostiach, ako som sa zlepšoval. Za svoje zlepšovanie z veľkej časti vďačím Phaetonovi a Acarovi, od ktorých som sa veľa naučil, ale bolo to vzájomné, spolu sme sa zlepšovali.. Po nejakom čase som začal vyhrávať aj nad samým Acarom, vtedy som mal už tuším najvyššiu hodnosť, a Acar ma začal vyberať ako spojenca keď sa išiel hrať nejaký clan war. Keďže som už vtedy mal IG veľmi rád, bol som vzhľadom ku klanu celkom zodpovedný a preto menovaný aCL, čo nie je vždy výhoda :smile:.. aCL som skoro tri roky.. od tej doby robím niečo ako spoj medzi poľskými hráčmi a našimi, lebo z IG som s nimi asi jediný v kontakte..

OWC: Aký si mal dojem v IG? Fungovalo to tam podľa tvojich predstáv bol si spokojný ?

Lutar: Malo to tam svoje kladné aj záporné stránky.. Z tých záporných bol večný problém s neaktivitou.. bolo plno ľudí, ktorí to hrali dva krát do mesiaca, a len pár takých, ktorí to hrali poriadne aktívne, a tí boli aj naozaj dobrí hráči. Tento problém je ale vo všetkých českých/slovenských klanoch, ktoré sa v OW ukázali.. tak myslím, že v porovnaní s ostatnými našimi klanmi bolo IG najaktívnejšie.. v niektorých obdobiach nás možno aktivitou predbehlo XR. No a tá dobrá stránka, páči sa mi akú máme komunitku V klane sme boli všetci kamaráti.. to v poľských klanoch nenájdeš.. tam niektorí hráči menia klany každý mesiac a je im jedno ako ten klan dopadne.. My máme akoby silnejšie putá v klane :smile: To sa neskôr ukazovalo aj na tom, že sa organizovali zrazy..

OWC: Kde vznikol ten nápad vyzvať klan BoS pod zámienkou ,že kto neuspeje tak končí? Bol to veľky risk ktorý Vám proste nevyšiel prečo ste to spravili?

Lutar: Tak dôvodov bolo viac.. Menej dôležitý bol ten, že s BoS sme pred cca 6 mesiacmi prehrali sparing (priateľskú vojnu) a chceli sme teda odvetu. To by ale ešte nebol dôvod na súboj o život klanu.. avšak v IG bola práve v tomto období druhá veľká kríza s aktivitou, členovia sa nedali rozhýbať ani klanovým turnajom, ani inými vecami.. Chceli sme niečo spraviť.. BoS sa vyhlasoval za najlepší klan čo existuje, a to bola výzva.. s Acarom sme o tom veľa diskutovali, zvažovali a vymýšľali rôzne taktiky a mysleli sme, že máme veľkú šancu vyhrať.. Okrem toho, v prípade prehry, ktorú sme tiež museli brať do úvahy, mali sme pripravený istý plán, ktorý je stále aktuálny ale zatiaľ prísne tajný :smile: Bohužiaľ, vojna nevyšla, bolo to najhoršie rozhodnutie, čo sme spravili a je mi to ľúto.. V OW ale rozhodne nekončíme a ešte o nás budete počuť nejaké zaujímavosti v najbližších mesiacoch

OWC: Keď ste sa rozhodovali ,že či idete do vojny s BoS dali ste možnosť prejaviť svoj názor aj iným členom IG alebo ste boli nato len ty a Acaruss? Chcem tým povedať či ste hlasovali.

Lutar: Oficiálne na webe sme sa členov nepýtali, ale o vojne vedeli mnohí ešte pred vyhlásením, keďže sme to rozoberali s tými aktívnymi po icq a v hre.. Neskôr, po tom, čo sme BoS vyzvali, sme oznam o vojne zavesili aj na web.. samozrejme, všetci sa obávali, lebo je to risk, ale nikto proti vojne nenamietal.. keby to bolo proti hlasu väčšiny tak by sme vojnu nerobili, ale v tomto období sa hlasovať veľmi nedalo, lebo ako som povedal bola kríza s aktivitou, mnohí sa o klan nezaujímali, nechodili na web ani na hry, preto niektorí o vojne asi ani nevedeli. Ale myslím, že to už je ich chyba.

OWC: Čo ti najviac bude chýbať z IG a naopak čo si si zobral z IG do budúcna?

Lutar: najviac mi chýba IG ako celok.. vtedy som mal pocit, že niekam patrím, a teraz, aj keď ešte niektorí hrajú, je to celé také rozpadnuté. Nepáči sa mi, že niesme pokope. Acar išiel dočasne k XR, ja som zatiaľ bez klanu a o ostatných členoch skoro nič neviem. Bude mi chýbať tá atmosféra, náš web aj môj clan tag ktorý pre mňa znamenal oveľa viac než len tie dve písmená.. Do budúcna si zoberiem všetko, čo som sa v IG naučil, o oware, o hráčoch, klanoch, skúsenosti s vedením.. a predovšetkým všetky tie spomienky...

OWC: Lutar som rád ,že si si našiel čas na rozhovor a bol si úprimný. Je mi to ľúto ,že to tak dopadlo ale do budúcna tebe a zostatku IG prajem veľa šťastia a úspechov tak sa maj dobre. Viva la! :smile:

Lutar: Aj ja ďakujem.. Viva la IG v našich srdciach


OffLine skywalker | 2009-10-13 22:33:27
Školský rok sa už začal a ja som si pomyslel ,že už by bolo načase spraviť s niekým rozhovor. Dosť ma zaujal klan X-Ray a chcel by som zistiť čo majú chlapci od XR v pláne. Dnešný rozhovor bude s pravou rukou tohto klanu , Plukovník aCl Spooker.

OWC: Cau ,Spooku, povedz nám niečo v krátkosti o sebe, kedy si sa začal venovať Original War a kedy si vstúpil do rádov X-Ray klanu?

Spooker: Ahoj Skywe, takže ve skutečnosti se jmenuji Michal, a je mi 15 let, tudíž jsem momentálně nastoupil na střední (automobilní). K Original Waru jsem se dostal před pěti lety , kdy jsem si kvůli jedné nejmenované hře koupil časopis Score, a úplnou náhodou - kvůli stížnostem lidí - bylo přibaleno i OW z minulého čísla. Ke klanu X-Ray jsem nastoupil 18.5. 2007 a za tu dobu jsem se dostal na příčku zástupce velitele.

OWC: Za aký národ hráš najradšej a čo sa ti najviac páči na tom národe za ktorý rad hráš ? Používaš skôr obrannú taktiku alebo útočnú?

Spooker: Můj nejoblíbenější národ jsou jednoznačně Arabové, možná skrytě i kvůli mé nesnášenlivosti alternativních paliv (Arabové chtějí zničit siberit a zajistit si stálé zisky z ropy). Jinak hlavně proto , že jsou vpodstatě předurčení pro můj styl hry, tedy dynamický, "dráždivý" a útočný.

OWC: Začal sa nový školský rok ,budú nejaké zmeny v XR klane alebo nejaké nové projekty?

Spooker: Samozřejmě že jisté změny jsou v plánu, a to obrovské ,ale musím vás odbýt s prostým "počkejte si a nechte se překvapit!" Jinak největší změna poslední dobou bylo rozdělení klanu na tři části podle hraných pravidel a zavedení statistik členů. To naši touhu po změnách zasytilo.

OWC: Vo vašom klane máte projekt v ktorom ide o to ,aký hráč hraje najčastejšie za mesiac. Kam tým smerujete je to nejaká nová taktika?

Spooker: Vpodstatě jde o motivační prvek na zvýšení aktivity , se kterou jsme měli poslední půlrok velké problémy.

OWC: Všetci dobre vieme že kríza dopadla aj na OW svet .Ako hodnotíš OW svet ktorý vyzeral kedy si a aký je tvoj pohľad na terajšok? Zmenilo sa niečo?

Spooker: No, řekl bych že spousta hráčů naši komunitu opouští hlavně kvůli těm ostatním co to dělají taky. To stejné s klany, odejde jeden člen, s ním druhý, a s druhým další tři. A celý klan se rozpadne. Polovina lidí kteří tvoří jádro OWC vůbec OW nehraje, ikdyž by třeba chtěli, proto teď rozjížím projekt OW školka do kterého se mi už pár lidí hlásí. A hlavně bych řekl že za tu dobu co tahle komunita funguje vznikla spousta velkých přátelství která se neomezují pouze na OW. Občas si říkám že v naší komunitě vlastně vůbec o OW nejde, a tak k nám ani netečou nováčci.

OWC: Aký máš názor na Československé a Poľské klany? Hoci Tých našich veľa nie je ale v čom sa líšia (klady/zápory) ?

Spooker: V Polsku je prostě aktivita, v tom to všechno vězí. A taky , u nás už fungují jen dva klany, které jsou navíc v allianci, takže mezi sebou už ani nehrajem CW. Když si spustíte OW, kdo má založené hry? Kdo hraje? Jsou to z 80% Poláci. A ikdyž, upřímně, hrají jako prasata, tak hrají. A pokud hrají v klanu, často hrají líp než většina čechoslováků.

OWC: A skus porovnať klany XR a IG .Majú toho veľa spoločné alebo každý ide svojou cestou?

Spooker: Nemají společné skoro nic, tak akorád weby na stejném systému, a právě proto se v alianci doplňujem. Ovšem i IG už není co bývalo, býval to bezkonkurenčně nejlepší klan tvořený těmi nejlepšími, nosit *IG* před jménem něco znamenalo. Teď se do něj dostane každý, zahraje pár her a zase odejde. Těžko říct v čem se zlomila jejich moc , no sveďme to na aktivitu..

OWC: A čo XR?

Spooker: Je to taková berlička zahnívajícího klanovnictví v ČR, myslím že máme nejvíc členů na světě. Ne třeba nejlepších, a co? Skvělé hráče máme taky a byli jsme první kdo porazil Imperial Guard. Teď máme navíc i skvělé vedení, a to nemyslím sebe ale našeho CL Jirku, který se stará o klan a jeho členy opravdu výborně a ze třech leaderů co se vystřídali v XR je prostě nejlepší.

OWC: Tak ti ďakujem Spooki ,že si si našiel chvíľku a pokecal si si so mnou. Prajem XR a hlavne tebe veľa šťastia do budúcna.

Spooker: I Tobě díky za rozhovor, měj se.




OffLine skywalker | 2009-09-02 14:05:44
Dámy a Páni privítajte majstra príbehov aký kedy bol na OW scéne. Je to náš Chuba. Snažil som sa z neho vytiahnuť čo najviac ,ale svoje tajomstvá si len tak ľahko nepustil.

OWC: Zdravím ťa ,Chubicka! Povedz nám niečo v krátkosti o sebe, aká je tvoja úloha na OW scéne?

Chubicka : Buď zdráv Skywalkere. Komunita mě zná pod přezdívkou Chubicka a.k.a. Chuba, ale mé celé jméno je Jan Močuba a pocházím z malého městečka Liberec. Sem tam se poflakuji i kolem Prahy, kde občas studuji, občas pracuji, podle situace. Má funkce ve světě OWAR není příliš veliká, se hrou toho moc společného nemám, turnajů se neúčastním, ani nedělám žádné modifikace, zato však píšu jednu roztomilou story, Příběh Ztraceného Myslivce, pojednávající o alternativním ději OWARu, který jsem začal psát někdy před dvěma lety, a konec je stále v nedohlednu.

OWC: Čo ťa motivovalo začať robiť tú "story" alebo kto? Je jasné, že hra Original War, ale ako si sa dostal k tomuto nápadu začať písať príbeh?

Chubicka: No, toto se vrací ke dni, kdy jsem poprvé dohrál americkou kampaň (což mi trvalo proklatě dlouho, protože ještě tenkrát jsem nepochopil jemnou taktickou výhodu využití pěchoty a Ruskou základnu jsem bral útokem hrubou silou počítačových tanků, které shořely stejně jako moje šance na vítězství. Teprve po nějakých dvou měsících jsem to zvládl). Konec byl pro mě zklamání. Žádné odhalení, žádné rozlouskutí tajemství, žádné zjištění, kdo siberit vytvořil. Ani jeden konec mě nikterak neuspokojil, proto jsem do toho začal hloubat a přemýšlet, jak to vlastně bylo. Nikdy se ale moje nápady nedostaly na papír do té doby, než jsem objevil stránky OWC. Tenkrát to bylo ještě na starém serveru. Zvědavě jsem to prolistoval a nalezl sekci "Povídky". Já od přírody zatraceně rád píšu, a tohle bylo jako vábení sirén. Měl jsem zrovna volnou hodinu ve škole, tak jsem si řekl, že zkusím něco napsat, jednu kapitolu krátkého příběhu, který jsem ještě ani neměl rozmyšlený. A pak už jsem prostě nemohl přestat, dočkal jsem se velice pozitivní odezvy ode všech, takže jsem to po pár kapitolách začal brát seriózně a dal jsem do toho veškeré své předchozí myšlenky.

OWC: Chceš vymyslieť vlastný koniec tohto príbehu alebo to ukončíš podobne, ako to je v kampani za USA alebo ZSSR?


Chubicka: Tak, za konec příběh OWARu jsem se již dostal. Původně jsem to plánoval ukončit patnáctou misí, jen trochu velkolepě, s odpovědí na mnoho otázek, ale postupem času jsem tuto hranici posunoval dál a dál. Defakto, inspirace stále pracuje, a ačkoliv kostru příběhu mám dopředu promyšlenou, konec zůstává pořád otevřený. V tuto chvíli si pohrávám se čtyřmi možnostmi, ale rozhodnutí je ještě daleko. Což mimo jiné znamená, že Myslivec bude pokračovat ještě pár desítek dílů.

OWC: Aké sú tieto štyri možnosti, môžeš nám ich priblížiť? A hlavný hrdina tohto príbehu zomrie alebo nie? Ako to bude ďalej s ním?

Chubicka: Ohohó, já se bohužel držím přísného pravidla, které mi zabraňuje prozrazovat, co se stane. Můžu říct jen tolik, že vše může skončit dobře nebo taky zle, žádný happy end není zaručen. A plánuji zabít ještě několik ze svých hlavních postav. Zbytek informací je ale přísně tajný, ukrytý v obálce hluboko v základně v Oblasti 51, hlídaný pěticí černých draků a velice namíchnutým Powellem. Nechte se překvapit

OWC: Tento príbeh je čisto o vojakoch a ľudoch zo strany USA, pokiaľ viem ja. Nechystáš sa spraviť príbeh aj o ostatných dvoch stranách - ZSSR a Araboch?

Chubicka: Jak již jsem jednou říkal, příběh z pohledu Američanů jsem si vybral z velice dobrého důvodu. Zároveň ale pravím, že příběh o jiné straně nechystám, neboť by to již bylo zbytečné. Já se nikdy nechtěl soustředit na válku těchto tří národů, neboť toto téma bylo již ve hře. Já se chtěl soustředit na nezodpovězené otázky, na siberit a na bytosti které ho vytvořily, a také důvod toho všeho. Jelikož to chci ale plně rozebrat v Myslivci, přijde mi zbytečné psát to samé z pohledu jiných lidí. Leda bych přišel s úplně jiným příběhem, na což teď ovšem nemyslím. Pokud ale někdy s Myslivcem skončím, mé psaní bude pokračovat... o něčem. Možná nějaký love román

OWC: Pomáha ti niekto pri tvojej práci, myslím pri písaní?

Chubicka: Možná jako morální podpora . Pokud jde o inspiraci, tak to je celá tuna knih, filmů i her, které jsem za svůj život nasbíral. Jinak vše vymýšlím sám a píšu sám. Jinak samozřejmě děkuji všem, kdož moje dílo čtou a umožňují jeho funkci na stránkách OWC, protože jinak by Myslivec existoval jen v mojí mysli. To je ta největší pomoc. Je to sice těžce klišé, ale je to tak

OWC: Teraz nedávno si vydal svoju 34.časť. Je tento seriál už za polovicou svojej cesty alebo nie? Blíži sa to už ku koncu?

Chubicka: Celá část Myslivce až do střetnutí pozemšťanů a Andařanů byl jenom úvod celého příběhu. Nedokážu říct, kolik přesně bude kapitol, ale v příběh ještě v polovině ani není. Mám plno myšlenek o tom, co teprve bude, co všechno chci probral, o čem všem chci mluvit, a rozebrat to bude potřebovat skutečně mnoho místa. S trochou štěstí se to bude táhnout ještě celé roky.

OWC: Aký je tvoj vzťah k hre Original War, myslím konkrétne multiplayer?

Chubicka: OWAR jsem hrál před dlouhými roky, a bohužel vždy jen singleplayer. Ve chvíli, kdy jsem byl ponořený do této hry, jsem ani nevěděl, jak a kde multiplayer hrát. Musím tedy s povzdechem konstatovat, že lidského protihráče jsem nikdy neměl, a je mi jasné, že kdybych teď proti někomu nastoupil, skončil bych rozsekaný na malinkaté kousíčky, tudíž pochybuji, že si takto někdy zahraji.

OWC: Vďaka Chuba, že si si so mnou pekne poklábosil a aj vydržal. Prajem veľa šťastia do života a veľa napätia do ďalších dielov v tvojom príbehu.

Chubicka: Také děkuji za rozhovor.


OffLine skywalker | 2009-06-16 21:51:37
Určite ste už počuli vetu alebo výrok "Nežijeme abychom zabíjeli... Zabíjíme, abychom žili." ,tak dneska vám prinášam rozhovor s autorom tejto vety je to dosť známy Major James Rilley zo slávneho českého klanu IG.

OWC: Ahoj James , povedz nám niečo v krátkosti o sebe. Ako si sa napr. dostal do sveta original war ?Aké boli tvoje pocity keď si vstúpil do EONu?


James: Zdravím tě Skywe, no, jsem obyčejný šestnáctiletý kluk z Mostu, který hraje OW bezmála už 7 let a pořád mě to ještě nepřestalo bavit. No a když jsem vstoupil do EONu? Poprvé jsem se hodně bál, nikdy jsem nevěděl jak přejít první americkou misi a tak jsem hrál radši ruskou kampaň... Postupem času jsem se to naučil a byl jsem schopen vyrazit i proti silnějšímu nepříteli...

OWC: Chcel by som vedieť prečo ťa ľudia volajú James Rilley? Ako vznikla ta prezývka alebo meno? Máš k tomu menu nejaký vzťah?,

James: Je to dlouhá historie, udělám z toho jen malý útržek... Když jsem začal hrát CoD: United Offensive, tak se v singlu za američany hrálo za vojáka jménem Robert Riley, a když jsem začal hrát multiplayer tak mě nenapadlo nic jiného, než si dát nick sgt.Riley. Postupem času se objevovali další, tak jsem si přidal ještě jedno l, abych se odlišil. Takhle jsem hrával asi 2 roky, než mě přijmul svět multiplayerového OWARu, kde jsem si chtěl sám vytvořit vlastní obličej, svou vlastní postavu do kampaně, ale ovšem musel jsem mít pro ni jméno. A proto, že se jmenuji Jakub, a v angličtině je to James, můj nový nick byl James Rilley. Pod tímhle jménem hraju už asi 5 let.

OWC: Aké boli tvoje začiatky v OW svete vieme ,že si pôsobil istú dobu v klane ES a potom si sa rozhodol prejsť k IG , čo ťa k tomu viedlo?

James: No, ES mělo docela velkou a dobrou pověst, ale postupem času (protože jsme nebyli moc velký klan) jsme přestali hrát, odešlo dost lidí a nastaly celkem dvě krize. Po té poslední, co odešli nejlepší hráči v historii ES jsem se rozhodl přidat se k mým dobrým kamarádům z IG a nyní jsem velmi rád, že jsem u elity OW s tak dobrou komunitou.

OWC: Mohol by si nám povedať ako to funguje v IG? Aký je tam systém povyšovania a či je tam dobrá nálada. A ešte som počul ,že si bol vyhlásený za skillera mesiaca povedz nám o tom bližšie.

James: V IG to fnguje naprosto podle mých představ, není tam žádná absolutní vláda, ale přece jenom máme nadřízené, ovšem spíše jako dobré kamarády. Systém povyšování mi také vyhovuje. Za nějakou výjimečno, i nevýjimečnou událost je každý povýšen, ovšem, musí se snažit a být odvážný. A to že jsem už podruhé skiller měsíce? To snad mluví za vše... Ne, to byl vtip... Jsem rád, že mi to takhle jde a doufám že v tom budu pokračovat, ale nejsem to jenom já, koho bych měl pochválit, jsou to i mí spolubojovníci a přátelé.

OWC: Chystá sa v IG najbližšiu dobu niečo nového? Nedávno ste mali CW s poľským klanom BoS a keď dobre viem prehrali ste a dosť to zle dopadlo. Čo by si radil zlepšiť vo vašom klane z hľadiska CW?

James: Pokud vím, tak by se nic nového chystat nemělo, krom toho, že jsme zavedli nový prvek: oceňování medailemi. Z CW s BoS jsme se asi hodně poučili, BoS je ellitní polský klan, takže není divu, ale určitě se to při odvetě změní, věřím tomu. A co bych rád zlepšil? U nás všechno jakš takš klape, CW je výborné, v SW si také nevedeme špatně, ale největší problémy jsou v CB, vzhledem k tomu, že se moc nehraje. Jenže tento problém není jen u nás, ostatní klany podle mě CB také moc netrénují a to by se tím pádem mělo stát naší výhodou. Ale najt někoho, koho by CB bavilo je velice obtížné.

OWC: Čo si myslíš o OW sfere a celkovo o tomto svete OW? A ako hodnotíš klany z Československej ligy a z Poľskej ligy?
James: OWAR Sféra je určitě největší české centrum celé OW komunity, kde se někdy i nějaký ten nový člen přidá, ale v poslední době se mi zdá, že ze Sféry odešlo hodně lidí, včetně mě (bohužel, neměl jsem moc času a tak jsem se na to vykašlal...). A jak hodnotím klany? Těžko říct, obě strany barikády jsou si celkem vyrovnané. Jako příklad si vezměme IG a BoS... nebo třeba ST a JA... Určitě jsme hodně vyrovnaní. Za zmínku určitě stojí i slovenské klany, jako jsou např. ND.

OWC: Teraz nedávno IG oslavovalo svoje narodeniny. Môžeš nám priblížiť koľko sviečok sfukovalo IG a ako ste oslavovali alebo trávili tento deň?

James: Ano, přiblížit mohu. Byly to celkem 4. A tento významný den se ani nějak moc neoslavoval, ale Bumino to opepřil krásným obrázkem. No a já si večer poctivě na IG připil pravou mandlovou medovinou.

OWC: A posledná otázka väčšina hráčov očakáva odštartovanie novej OW ligy kde sú aj skvelé ceny a nejakú tu vedomostnú súťaž. Zapojíš sa?

James: Popravdě jsem o tom přemýšlel, ale musím říct, že mám hodně starostí se školou a radši hraju se spojencem než 1v1, takže ne. Ne že bych se bál, ale jediné, co mi teď momentálně jde je SW. Vědomostní soutěž bych ale určitě zmáknul, tak bych se klidně mohl zapojit.

OWC: Chcem sa ti poďakovať ,že si to so mnou vydržal a skvele si si so mnou pokecal ešte raz ďakujem a prajem veľa šťastia a úspechov do života.

James: Též děkuji za příjemný rozhovor, nemáš zač Skywe a také přeji mnoho štěstí.






OffLine skywalker | 2009-05-28 23:12:42
Dnes Vám prinášam rozhovor s hlavou slávneho Českého klanu X-Ray Jirkom. Je to fakt skúsený hráč a poriadaný veliteľ ,ktorý keď ide do tuhého len tak nezuteká.

OWC: Ahoj Jirka , chcel by som vedieť ako dlho si už v XR a kto vlastne založil tento klan a za akých okolností bol založený?

Jirka: Zdárek. V klanu XR působim přibližně od května roku 2007, klan byl založen v dubnu 2007 Speedym. Mým prvním klanem byl AF - aliented forces, ale tam se jaksi nic nedělo, tak mi nabídli místo X-Rayáci

OWC: Ja osobne viem ,že ty si klan XR nezaložil. Pomyslel si si niekedy , že budeš na čele tohto klanu? Ako sa vyvíjal tvoj postup na hor z hodnosti vojak až na generála?

Jirka: Hehe, to je dlouhá historie, když jsem do XR přišel, byl plný členů a měl i vlastní web oproti klanu AF. Jeho členi se mě ujali, hlavně Speedy s Dragon Stormem a začali mě trénovat. Když jsem se dozvěděl o systému klanu, o povyšovaní a dalších věcech, ještě více mě to tam začalo bavitl. Abych se přiznal, hodnost vojína mi náležela asi týden :smile:. Pak sem byl konečně povýšen na svobodníka a sebevědomí se mi opět navrátila, věděl jsem, že mě čeká dlouhá cesta. Tak jsem hrál a vítězil, posílal screeny vedení a hodnost rostla. Přivedl jsem do klanu nové členy, zjistil nějaké novinky a hodnost opět vyrostla. Ale vedení bylo stabilní a nikdy mě nenapadlo, že bych se někdy do čela probojoval

OWC: V určitom časovom obdoby začal klan XR naberať veľa členov ,teraz vás je okolo 30 ak dobre viem. V čom je to výhodne mať toľko veľa ľudí? Nieje potom v klane chaos?

Jirka: Ano, není úplně jednoduché ukočírovat takovou smečku lidí :smile:, ale myslím, že kvůli tomu, kolik nás je, jsme nikdy problémy neměli a v nynější době se nám to i vyplácí, jelikož jsem zrovna včera v klaně zavedl skupiny, přičemž každá bude hrát jiný styly hry v multiplayeru. Jsou to hry s pravidly CW, SW a CB, které hrajou Poláci. A s tímto počtem členů nebudu mít takový problém v rozřazování. Dále je například výhodou, že členi svým tagem ve hře dělají klanu jakousi reklamu :smile:, takže pak o nás lidi ví.

OWC: Na čo sa teraz pripravujete vo vašom klane alebo chystá sa ničo nové? Nejaké nové CW ,alebo iná akcia?

Jirka: Ano ano, jak už jsem říkal, zavedl jsem v klanu hraní her s pravidly CW, CB a SW. Až si to členi pořádně ohmátnou, budou rozděleni do skupin, přičemž každá bude hrát tu svoji hru. Jakmile se dostatečně zdokonalíme, hodlám vyzvat na sparring (přátelský Clan War) nějaký z polských klanů. To je asi teď náš nynější cíl - začít prorážet do Polska.

OWC: Ty si dosť známy tým ,že pracuješ na projekte Dávna Minulosť . Povedz čo je tvoja práca ?
A si s ňou spokojný, stíhaš to?


Jirka: Když jsem Morphida dostatečně zaučil, napadlo nás založit modifikaci. To, že bude za Rusy mě napadlo proto, že ještě žádný mód za Rudou army nebyl, a tak by to mohlo působit zajímavě. Dali jsme dohromady pár misí, ale pak jsem nastoupil na střední a na intr a moje aktivita se začala bortit. Na intru jsem do posledních Vánoc neměl notebook a o víkendu jsem byl rád, že jsem se vyspal a postaral o klan. Teď, když jsem ve druháku a mám i noťas, stejně nemám čas na nějaké módování, protože mě škola vytěžuje čím dál víc a abych něco kloudného vykutil, musel bych u toho ňákou tu hoďku strávit, ale tu hoďku já boužel nemám. Snad o prázdninách zase budu moci s něčím pohnout

OWC: Kedy plánujete vydať ďalšie pokračovanie tohto úspešného módu? Počul som ,že na Arabian Story bude dabing bude to tak aj na Dávnej Minulosti? Ako by si hodnotil túto modifikáciu klady a zápory?



Jirka: Těžko říct, zda-li nějaké pokračování bude. Já nestíhám a Morph dělá na Arabian Story, ale rozhodně bych se k DMku ještě někdy rád vrátil, proberu to s Morhidem stejně jako dabing, ale myslím, že dabing pro DM (jestli nějakej bude) bude až po nadabování Arabian Story . Jinak, na Dávné Minulosti vidim za klad to, že je to ruský mód, poněvadž dosud je ruských módů minimum, drtivá většina děla Araby, proto bych to viděl jako zápor u AS. Ale DM byla naším prvním módem, a tak obsahuje chyb jak maku, to by mohl být jeden ze záporných důvodů .

OWC: Jirka ja ti ďakujem za veľmi príjemný rozhovor prajme ti do života to najlepšie a veľa úspechov ešte raz vďaka.

Jirka: Aj já děkujem a přeju hodně štěstí v další novinařině.


OffLine skywalker | 2009-04-22 21:16:13
Každému jeho šálek kávy

Většina lidí, kteří stránky denně navštěvují nějak do komunity přispívají, ať už vytváří napínavé módy, tvoří nádherná videa nebo píšou tragické povidky (většinou, ale stejnak končí dobře) či se starají o klanové stránky. Ale pak jsou tady lidé, kteří nepracují jen na svém počítači, nýbrž něco manualně výtvářejí (ne teď opravdu nemyslím lidi, kteří si doma po zahradě rozvěsují kamery či se snaží v zoo přesvedčit opičáka, aby s nimi šel za banán), vytvářejí funkční modely vozidel z OW.

Kolopás nebo raketa nebo obojí
O práci jednoho z nich [čti: prvního] bych se chtěl blíže rozepsat. Uživatel Arti si doma tvoří funkční model Amerického vozidla.

A teď malý rozhovor


OWC: Kdo vlasně jsi a co děláš, studuješ nebo už makáš?
Arti: Jsem Martin, student z Ostravy, chodím na všeobecný gympl, mám zálibu v grafice i modelářství, tak jsem se rozhodl udělat model jednoho tanku.

OWC: Co tě vedlo k tomu, že jsi začal tvořit model dosti složitého vozidla?
Arti: Kámoši (53th, 53rgi) mi ukázali OWško a jelikož se mi moc libilo a díky mé zálibě v pyrotechnice a ve všem co hoří a vybuchuje jsem se rozhodl udělat plně funkční a nebezpečný tančík.
Původně jsem chtěl udělat opravdický laser, co opravdu propaluje i papír, bohužel z toho sešlo (aspoň zatím), jelikož je to technicky i finančně dosti náročné.

OWC: Píšeš o dosti složitých a hlavně náročných projektech, co uz si sám modelářsky vytvořil?
Arti: V modelařině jsem udělal katamaran ze špejlí, který nevypadá vůbec špatně :smile: , jinak můj první pokus spojit elektroniku a jiný materiál, byl asi tak ve 13 letech, když jsem na ulici našel světla a houkačku auta na dalkové ovladáni, které sice nefungovaly, ale stačilo vyměnit jenom žárovky, připojit zdroj a celé to namontovat k malým sáním ze dřeva a byla hračka na světě.
A v oblasti pyrotechniky jsem vyrobil ze staré klávesnice odpalovací systém pro rachejtle, který nebyl na dálkové ovladani, ale jen na drátek, ale i tak bylo dost zábavy.

OWC: Co přesne stavíš za vozidlo?
Arti: Stavím Americký tank ve tvaru kolopásu se siberitovym motorem dálkově ovladaný (jak jinak) a zbraň bude laser nebo rakety.

OWC: A ty rakety budou opravdické?
Arti: No, měly by být funkční, létat a vybuchovat, jednoduché propojení zabavní pyrotechniky a elektřiny v autičku.

OWC: Tak mě napadá z čeho bude karoserie?
Arti: Testovací je pouze z papíru, ale už na fotkách jde vidět, že pracuju na drátěném modelu, který bude později obalen hmotou z papíru a nakonec nalakován.

OWC: Kolik už na to padlo autíček na dálkové ovládání?
Arti: Jedno až dvě, jedno je podvozek a druhé je ovládací systém ke zbraňovému arzenálu, ale bohužel z toho sešlo, protože obě autička mají stejnou frekvenci a díky tomu se ovladače ruší.

OWC: Smím-li se zeptat kolik už jsi do toho vrazil peněz?
Arti: Plus minus zatím 120 CZK a dary ve formě autíček.

OWC: Viděl jsem i tvé precizní grafické návrhy, neuvažoval jsi, že se zapojíš do nějakého projetku OW, třeba do FISka?
Arti: Uvažoval jsem o tom, ale nikoho jsem zatím nekontaktoval a kvůli časové tísni prostě nestíhám.


OWC: Díky za rozhovor a ať se ti nadále daří!
Arti: Díky

Takže pokud doma v garáži stavíte behemota nebo těžké dělo, rozhodně si to nenechte pro sebe a pošlete fotky redakci!


OffLine =53th | 2008-01-10 16:08:39

Jirka Rýdl pod lupou

PR & marketing manažer Altar Interactive. V minulosti působil /např. v Deepend Prague. Zaměřuje se na brand management v oblasti telekomunikací a intertainmentu a je členem PR klubu.

OWC: Jak jste se dostával do světa her? Do světa, který má takovou budoucnost?
J.R.: Do světa her jsem se dostal díky joysticku Ale vážně - hry, deskové i jiné, jsem měl vždycky rád a jakmile se objevily první počítače, začal jsem hry vyhledávat i na nich. Chodíval jsem se spolužáky hrát do Domu dětí a mládeže na Amigy, kde jsme hrávali vynikající Dungeon Master, potom jsme s kamarádem chodili k jeho mámě do práce hrát na PC prvního Larryho, kdy jsme možná víc času trávili odpovídáním testovacích otázek než hraním, protože jsme nevěděli, jak je přeskočit Nezapomeňte, že to bylo téměř před dvaceti lety (!), to nebylo jako dnes, kdy na internetu najdete návody na hry, které ještě nejsou v obchodech. A samozřejmě jsme chodili pařit do maringotek, jednu hru za bůra, odtud mají mnozí z nás své herní třípísmenné podpisy. Mnohé z tehdejších hitů jsou dnes na Xbox Live Arcade, třeba Contra nebo Double Dragon.

OWC: Jak jste se dostal na Svůj post ve společnosti v Altar Interactive?
J.R.: Díky příležitosti poskytnuté především Martinem Klímou z ALTAR interactive. ALTAR jsem znal díky Dračímu doupěti a když jsem se dozvěděl, že hledají někoho na propagaci PC her, neváhal jsem se za nimi vydat do Brna. V té době za sebou měli první mezinárodní úspěch s Original War, i když to zdaleka nebyl takový úspěch, jaký by si tato hra zasloužila. A právě nedostatek podpory ze strany vydavatele byl jedním z důvodů, proč byla vytvořena marketingová pozice.

OWC: Co přesně jste měl na starosti, jak vypadala Vaše denní náplň u OWéčka?
J.R.: Měl jsem na starosti především komunikaci s novináři, obstarávání propagačních materiály, odpovídání na dotazy fanoušků apod. Běžný den vypadal nejen u OWéčka tak, že jsem odpověděl na nejnutnější emaily, pročetl, co se děje na internetu, ať už na fórech nebo v online magazínech, zkontroloval naše oficiální stránky a odpoledne se věnoval časově náročnější práci typu rozhovory, koncepce nových webů, organizace soutěží nebo třeba příprava na E3 a jiné herní akce.



OWC: Popište den, kdy Váš tým dokončil Original War a on, jako takový byl připraven k distribuci? Jak se to projevovalo na Vás a na kolezích? Měli jste radost?
J.R.: V den, kdy byl dokončen OW jsem v ALTARu ještě nebyl, ale zažil jsem den, kdy byl OW uveden do obchodů v Americe. Ono je to s hrami složitější. Je sice hotová, ale nikdo neví, co se bude ještě dodělávat, určitě bude třeba opravit nějaké chyby, další práce se pojí s překlady, některé teritoriální verze se od sebe vzájemně liší apod., takže práce odevzdáním do lisovny vlastně nekončí. Samozřejmě se čas na nějakou tu zahradní slavnost s opékáním prasete našel

OWC: Říká se, že nápadem Original War byla knížka Posledni den stvoření. Je to pravda nebo se jedná o schodu náhod?
J.R.: Je to pravda a nikdy jsme netvrdili opak. Nicméně ten motiv o cestování časem do minulosti za účelem obsazení budoucích zdrojů se objevil ve více dílech a v podstatě nic dalšího ve hře není. Nic se nestane, když si knihu přečtete.

OWC: Co říkáte na naší komunitu, kterou jsme si vytvořili? Jak to vidíte?
J.R.: Mě samozřejmě těší, že i dnes se najdou fanoušci hry, a o to víc mě mrzí, že hra v podstatě zapadla. Alespoň, že je k dispozici k koupi online na serveru Sprocket: http://www.sprocketidea.com/

OWC: Proč se vlastně Virgin vykašlal na řádnou reklamu a pak si "dovolil" zkrachovat?
J.R.: Virgin byl v době vývoje OW už pravděpodobně v jednání o prodeji společnosti Titus, která posléze zkrachovala, takže měli jiné starosti, než propagaci neznámé hry neznámého týmu. Navíc OW konkrétně v USA sklidila spíše průměrné recenze, které kritizovaly zejména interface a grafiku, nesplňující požadavky mainstreamového publika. Ale něco podobného jsem nedávno slyšel od kolegy, který doma hraje Half Life 2 na nadupaném PC a když uviděl v akci Nintendo Wii, tak nad ním ohrnoval nos - nepochopitelné ovládání a nic moc grafika. Ano, příliš inovativní věci jsou buď extrémní úspěch nebo naprostý propadák. Minilmálně v některých oblastech je třeba inovativnost pečlivě dávkovat, pokud chcete zároveň uspět na celosvětovém trhu.

OWC: Přemýšleli Altaři o OW 2? Nebo oficiálních datadiscích apod.?
J.R.: To víte, že ano. Původní plány totiž počítaly s třemi stranami kofliktu, ale z časových důvodů se nakonec Arabové objevili jenom jako nepřátelé. Chtěli jsme je přidat do datadisku, ale zájem o něj logicky nepřišel, neboť vydavatel už vlastně neexistoval. Na druhou stranu jsme se díky Virginu dostali k hrám s motivem UFO, se kterým jsme to dotáhli na trilogii. Ale to už je jiný příběh...

OWC: Tak to by bylo asi vše :smile: Moc děkuju za příjemný rozhovor.
J.R.: Ještě jednou díky za rozhovor.


OffLine Acaruss | 2007-12-06 18:06:00
Jít na stranu: 1 2
Web funguje na redakčním systému vytvořeným Petrem 'Achse' Hejnou. O design se postaral Štěpán 'Minatory' Pazderka.