Original War Centrum
OWC
Podpořte nás
Vzhledem k tomu, že podle informací co mi dal bulda (info zde), má skoro každý veřejnou IP adresu a 99% ti co mají ADSL, je nutné pro založení hry v OW mít jen dobře nastavený Modem/Router.

Ve svém nastavení modemu/routeru najdetě nastavení NAT ve, kterém najdete nastavení DMZ, DMZ povolte a zadejte do něj svojí INTERNÍ IP ADRESU, poté by jste měli být normalně schopný zakládat.

Na jednom z routerů, jsme DMZ našli pod Port Forwarding, takže pokud nemužete DMZ najít, musíte všechno projít, zda to někde není.


OffLine Sali | 2010-12-18 13:53:47

Multiplayer v Original War je dost zábavná a všemi možnostmi propletená činnost. Nejen, že se zde mohou jednotliví hráči OW utkat na život a na smrt, ale zároveň je ve hře spousty možných způsobů jak se do takové mlátičky pustit. Vyjma klasického DM (DeathMatche) se ve hře nachází několik modifikací. Např. Lov aut kdy musíte s vojáky obsadit vozidla a každé dovézt na svoji stranu mapy. Nebo Král Opic kdy jeden hráč převezme kontrolu nad opicemi a ostatní hráči se jeho opice snaží ulovit a dostat za ně body. Zábavy v MP u OWARu si zkrátka užijete. Nyní se zaměříme na to jak si tuto skvělou část Original War užit.


Připojení k síti

Založení hry

Připojení do hry

Nastavení hry




Připojení k síti

Zatím existují čtyři možnosti jak si zahrát OW:

  • 1) LAN (Místní/lokální síť)

  • 2) GSA (Game Spy Arcade)

  • 3) Hamachi

  • 4) Přes IP



1) LAN (Místní/lokální síť)


Nejjednodužší je hraní přes místní síť, jakmile jsou vaše stroje zapojeny
do jedné sítě, stačí aby jeden založil hru a ostatní jej bez problému uvidí.




2) Hamachi


Hamachi je jeden z nejgeniálnějších freewareových prográmků současné doby,
jedná se o program který vytvoří mezi počítači virtuální místní síť (LAN).
Stačí jej nainstalovat, zapnout, připojit se k síti kde se OW hraje a máte
vystaráno. Bohužel jako každý program má svoje chyby a úskalí. Nejprve se
pustíme do návodu na používání tohoto programu.



img


Takto vypadá hamachi po spuštění. V nastavení si nastavíme nick, vybereme připojit k existující síti, zadáme unikátní jméno sítě a heslo a dáme připojit. Pokud chceme síť vytvořit vybereme vytvořit síť zadáme jméno a heslo a dáme vytvořit. Dejme tomu že v síti je několik uživatelů, ti co mají nalevo šedě světýlko sou offline zelení blikající se připojují a žlutým právě padá hamachi nebo mají chyby v připojení.


Pokud na kontakt v hamachi klikneme pravým tlačítkem myši zobrazí se nám několik položek, uvediu jen ty důležité. Příkazem PING zjistíme délku odezvy uživatele, položkou chat můžeme s uživatelem komunikovat. Dále můžeme kontakt přejmenovat nebo blokovat.


Co se týče hamachi IP adres jedná se o adresy začínající vždy číslicí 5. Tyto adresy nemají s vaší IP společného vůbec nic. Jedná se o virtuální IP adresy ve virtuální hamachi síťi.


Vlastní připojení so sítě proběhne stejně jako v případě místí sítě (LAN).


..::Trial premium do hamachi:..
Do hamachi jde nastavit PREMIUM, stačí v nastavení zadat sérový klíč: "TRIAL", a máte na 2 hod, premium.. az vám dvě hod vyprší v klidu si jej tam zadáte znovu. :smile:



Na co to je?.. já vidím největší výhodu v hromadném chatu.... :smile:, pak v velkých sítí omezených až na 255 hráčích.




3) GSA (Game Spy Arcade)

Game spy je klient pro hraní her. Jedná se o jeden z mála klientů, přes který se Original War hraje. Nejprve si jej stáhnete a nainstalujete po prvním spuštění se registrujete a poté se již můžete přihlásit. Poté co se přihlásíte povypínáte reklamy a v levém menu kliknete na ORIGINAL WAR. V pravo nahoře poté odkliknete [play multiplayer] a tím se dostanete do místnosti této hry. Zde je chat a seznam hráčů a nahoře je server-list. Pokud chcete založit htu musíte mít veřejnou IP. Pokud se pouze připojíte stačí vám sdílená IP. Kliknete na server a pokud po vás nežádá heslo dostanete se do další místnosti, kde je opět chat, kliknete na tlačítko vlevo nahoře: [Ready] a počkáte až server spustí hru, a můžete pařit. Na GSA hrají především polské klany.



4) Přes IP

Hraní přes IP je podle mě nejlepší a nerychlejší způsob. Problémem je že potřebujete vlastnit veřejnou IP. Pokud jí máte jste za vodou pošlete svou IP ostatním hráčům, založíte hru a oni se na ni připojí pomocí tlačítka [vložit IP].





Nahoru



Založení hry

Vlastně máme několik možností jak založit hru. Můžeme využít přímo hru přes IP adresy nebo Hamachi popř. GSA (GameSpy Arcade). Mě osobně nejvíc vyhovuje první možnost - hraní přes IP, protože Hamachi ani GSA mi nejde, ale zpět k tématu. Nejdříve musíme vědět zdali máme veřejnou či neveřejnou IP adresu. Neznám vlastně žádnou 100% fintu jak to zjistit, ale nejvíce mi vyhovovala možnost to zkusit zdali se k mé hře někomu podaří připojit. Pokdu server (počítač zakladajícího hráče) ceřejnou IP adresu má tak není problém se připojit. Pokud ne tak se bude sice snažit počítač připojit, ale po chíli to vzdá s chybovou hláškou, že se k serveru nelze připojit nebo napíše něco obdobného. Další možnost, která brání v připojení je FireWall. Takový ten program co s ním vždycky byly jen samé problémy. Můžete jej vypnout nebo přidat Original War aplikaci jako povolenou respektive soubor OwarFull.dll. Pokud jste vypnuli FireWall tak zkusíme vytvořit hru. Zapněte si Original War v hlavním menu vyberte Multplayer a Vytvořit hru. Po stisknutí by se vám měla objevit takováto obrazovka.



img


V ní můžete sledovat výběr mapy a módu hry. Každá mapa má několik módů. Jejich nastavení a pravidla můžete sledovat po jejich vybrání. Výběr mapy zavisí taky na vás. Přímo nad výběrem mapy je několik záložek. Na každé záložce (kartě) lze nastavovat všechno. Probereme si to od začátku. Na první záložce lze spravovat seznam hráčů. Jejich barvy a výběr strany. Tytot možnosti si vybere každý hráč sám. Je tu i přiřazení do týmů, ale přitomnost týmů na mapě závisí na zvoleném módu hry.



Nahoru



Připojení do hry

Stačí pod položkou Multplayer zvolit Adresi IP. Tu vám každý s kým chcete hrát musí dát. Nejjednoduší cesta vede přes www.whatismyip.com. Tam se vám vaše IP ukáže. Adresu stačí dát dotyčnému zakladajícímu a ten vám ji řekne. Tu opíšete přímo do řádku a stisknete OK. Pozor!: nemačkejte Enter ani Mezerník. V obou případech se vám za zadanou IP adresou vytvoření otravná mezera a s tím už nelze zadanou IP odOKejovat. Musíte mezeru vymazat stisknutím klívesy BackSpace. Veřtě mi, že za tu dobu co hraju MP se to stalo hodně lidem. Nejhorší bylo, že mi trvdili opak a nakonec za ní stejně tu mezeru měli.


img





Nahoru


Nastavení hry

Další věcí je nastavení. Je další na řadě. Lze zde upravovat všechna podrobná nastavení týkající se hry. Tabulka nastavení se také mění podle módu. Není snad nic dalšího co lze k tomuto říci.


img



  • Úroveň základny: určuje počet budov na začátku hry.

  • Počet lidí: určuje počet lidí na začátku hry a maximum lidí během hry (opičáci se nepočítají).

  • Úroveň zkušeností: určuje jak zkušení budou vaši lidé.

  • Výchozí suroviny: určuje kolik dostanete do začátku materiálu.

  • Četnost zásilek: určuje jak často budou "padat" bedy.

  • Další ložiska ropy: určuje jestli budou na mapě nějaká další ložiska ropy mimo toho jednoho v základně.

  • Další ložiska siberitu: určuje jestli bude na mapě ještě nějaké jiné ložisko siberitu. Tato volba je jen v některých mapách.

  • Sdílený fog: nastavuje jestli spoluhráči v týmu vidí to co ve hře "vidí" ten druhý.

  • Podpůrné vlajky: nastavuje rychlost slábnutí vlajek. Tyto vlajky dávají body do obrany a útoku těm jenotkám, které jsou v její blízkosti. Toto stěžuje zahájit útok v rané fazi hry.

  • Detekce siberitu: nastavuje jestli je technologie detekce siberitu již vynalezena.

  • Obnovování lidí: určuje jak často vám přibyde další člověk, nemůže přesáhnout maximum, takže vám příde člověk pouze pokud vám někoho zabijí.

  • Množství opičáků: určuje množství opičáku ve hře, po ochočení se opičáci znovu "objevují".

  • Siberitová bomba: povoluje nebo zakazuje vývoj a výrobu sib. bomby. Doporučují bombu zakazovat.

  • Buid up time:určuje čas během kterého žádná tvoje jednotka nesmí opustit základnu. Pokud se o to pokusí, bude zpět teleportována do základny. Zabraňuje útokům v rané fázi hry.


Každá mapa má své vlastní individuální nastavení většinou je srozumitelné a snadno pochopitelné.



Nahoru


Předposlední záložku vynechávám jelikož se využívá na ... nevím. Vyhození hráče se nachází na poslední kartě. Za dobu co MP hraju zatím nebylo nutno něco z této záložky použít, ale stane se.


img





Nahoru



OffLine Acaruss | 2009-03-25 01:46:30
Jít na stranu: 1
Web funguje na redakčním systému vytvořeným Petrem 'Achse' Hejnou. O design se postaral Štěpán 'Minatory' Pazderka.