Original War Centrum
OWC
Podpořte nás
SEZNAM POPISOVANÝCH STRAN :

1) Američané
2) Rusové
3) Aliance

Vítám všechny fanoušky a hráče hry Original War. Zde nabízím podrobný návod na všechny mise ve všech kampaních na všechny medaile. Všichni jsme alespoň jednou snili o tom, že se vypravíme do minulosti a okoukneme jak to onehdy vypadalo. Prostřednictvím tohoto virtuálního světa se stanete cestovatelem v čase a navíc si užijete pěknou RPG strategii. Takže vzhůru na to! :smile:


1) Americká kampaň

1. mise: Tajemné poslání - část a

V této kampani hrajete za svérázného vojáka Johna MacMillana. Dojděte s Johnem ke stroji času zvaném EON (takovej ten nesmysl na východní straně mapy) a počkejte až vojáci domluví. Pokuď jste již dialogy jednou slyšeli, tak zmáčkněte tlačítko backspace a text se přeruší. Záhy dostanete na výběr ze dvou možností: za prvé - VSTOUPIT DO EONu a za druhé ODSTOUPIT Z AKCE. Myslím, že je zbytečné říkat vám, co máte dát :smile: John vstupuje do EONu…

1. mise: Tajemné poslání - část b

Druhá část je o malinko těžší takže pokud se na to necítíte tak radši vůbec nestřílejte (dokuď to nebude nezbytně nutné). Pokuď nechcete ryskovat kůži tak utíkejte na západ kde se k vám připojí voják (později vnikající mechanik) Bobby Brandon. Bude zraněný tak se sním držte radši trošku vzadu.Počkejte než hlídka odejde, ignorujte hlas neznámého muže, pak se podle pokynů Powella přesuňte do pravého horního rohu obrazovky. Cestou potkáte vojáka Cyruse Parkera se kterým si v průběhu kampaně užijete ještě spoustu legrace. Společně se dostaňte do Červeného půlkruhu, který je napravo nahoře, zabte dva rusáky a mise je hotová. Jste-li hráč drsnějšího kalibru, tak se vrhněte na ruskej tank, kterej přijede po cestě jen co na vás Powell dořve, střelte do něj, a jen co řidič vyleze aby ho opravil, tak do něj nasedněte a postřílejte veškerý ruský odpor který vás v tanku nerad vidí. Je to docela těžké ale když vyjedete na kopec, který je naproti tomu kde jste přistáli, tak je spřehledem postřílíte (a zlepšíte si mechanickou dovednost). Je to spíše akce pro pokročilé hráče ale dá se to zvládnout. Když se vám to nepovede tak se na to vykašlete a postřílejte rusáky normálně samopalem (a vylepšete si při tom vojenské dovednosti). Jestli si opravdu věříte, můžete se pokusit obsadit dvě ruské základny v oblasti. Jedna je na místě kam vás vábí neznámý hlas (silná obrana a několik tanků). Doporučuji zničit postupně dva bunkry ze skály a potom opatrně postupovat dál.Druhá základna se nachází vpravém dolním rohu. Dá se snadno dobýt protože jí brání jen několik vojáků. Zde doporučuji pod krycí palbou proběhnout s Macmillanem mezi stavení a prostřílet se až dovnitř. Zbytek je hračka. Od základny pokračujte dál na sever kde dokončíte svou první misi.

2. mise: Průzkum pokradmu

Počkejte než se ti tři dohádaj a počkejte na příchod Lisy Lawsonové která se kvám se svou jednotkou přidá. Pokračujte dále na sever kde narazíte (kromě několika mrtvol) na doktora - Araba který se vám bude hodit. Později vás zradí ale nijak vám neublíží. Pokračujte až k mrtvolám a od nich se vydejte doprava a dolu až k řece. Zde uvidíte přestřelku dvou amerických a dvou ruských vojáků.Podpořte ony amíky a vylečte zraněného vojáka. Druhému bohužel pomoct nemůžete. Ze zachráněného vojáka bude později skvělý dělník. Pokračujte dále podél řeky a přejděte brod. Za ním uvidíte dva neobsazené tanky. Do jednoho vlezte s Bobby Brandnem a do druhého s Johnem. Jen co zastřelíte dva vojáky a jednoho mechanika tak se přesuňte s Johnem v tanku před ruské skladiště a začněte do něj tím tankem střílet. Kašlete na varování a palte dál, až do doby, kdy se Johnovy nevyčerpá limit pro misi u mechanické dovednosti (stačí tlačítkem najet u postavy na znak mechaniků a kouknout se jak je na tom) Potom s dělníkama obsaďte skladiště a opravte ho. Postarejte se o kulometný hnízdo na skále západně od základny a po jeho dobytí se přesuňte na jeho pozici. Ze skály sejměte vojáky a zdravotníka a hned potom bunkr. Chattáma (zdravotníka) mějte poblíž. Je šance, že to někdo z vašich lidí schytá.

Po eliminaci nepřátel sejděte do ruské základny a postřílejte zbytek. Dejte si pozor na bunkr u skladiště. V této chvíli nechte doktora od raněných co nejdál. Obsaďte základnu a hlavně laboratoř.Johna změňte na zdravotníka a ošetřete raněné. Pokud je někdo na červeném tak ho, až do žlutého, ošetřete s Chatámem, John vojáka potom doléčí.Všechny vojáky pošlete do lesíka na východě a postřílejte tygry. Potom je změňte na dělníky a nechte je přenášet bedny z východní základny do tý uprostřed.Stačí kliknout na skladiště a kliknout na ikonu transport zboží a tam na nosit bedny.Kliknete na druhé skladiště a už to jede. Po chvilce se kvám teleportuje ruský civil (mechanik). Zavřete ho do skladiště a kněmu dejte doktora (Chatáma). S Johnem rozeberte ruskou zbrojnici a postavte americkou tak, aby stálo na levo od skladiště.Zatímco John staví zbrojnici a dělníci nosí bedny tak kvám dojedou dvě ruská vozidla na která nemusíte střílet. Zdrhnou. Nahlásí ale vaší pozici ostatním soudruhům a ty na vás pošlou útok. S Johnem rychle dostavte zbrojnici a pokuď se mu nezlepšila dělnická úroveň na maximum tak ho během útoku nechte opravovat zbrojnici.Ze všech dělníků (až na ty nejlepší) udělejte zase vojáky. Z ostatními dělníky nechte dál nosit bedny.Vyčkejte ve zbrojnici na ruský útok a až přijde, tak střílejte nejdříve na vojáky. Jen co útok odrazíte tak mise končí.

3. mise: Průlom

Potkáváte se ze svým kamarádem Andy Cornellem o kterém toho během hry ještě něco uslyšíte. Zajatce si od vás vezme a nabídne vám nějaké jeho lidi. Protože si můžete dohromady vzít jen pět lidí tak volte moudře. Doporučuju předat jim oba dělníky a doktora. Za ně si vezměte jednoho dobrýho vojáka. S Bobbym nasedněte do náklaďáku a ze všema se vydejte na západ. Pozor si dejte na ruskou hlídku (dvojnásobně to platí pokuď to hrajete na stratéga) ale hlavně si dejte pozor na ruskej tank který tam hlídkuje. Pokračujte dál na západ až k americké základně kde převezmete velení (velitel nadšenej nebude ale John mu to vysvětlí :smile: ) . S Johnem postavte laboratoř a továrnu. Pak vyzkoumejte veškeré dostupné technologie a s Johnem a Bobbym začněte stavět tanky (dá se li tak tomu říkat). Chcete-li Johna opět na maximum v mechanické dovednosti, tak vyrobte jen sním čtyři tanky. Se svou jednotkou jděte kousek na východ od základny, hned vedle věží. Tam se zanedlouho objeví dva ruští vojáci. Zabte je. Pokud to nestihnete, připravte se na téměř okamžitý útok tankového oddílu.

Jen co tuhle nepříjemnost vyřešíte, tak se odeberete na severozápad do kopců, které vám velitel základny označil jako místo kde jsou silné ruské hlídky. Kecal. Pár vojáků zanedbatelných úrovní. S sebou si určitě vemte Franka Forsytha, který se vrátí z průzkumu.Jste-li začátečník, tak Franka pošlete zpět do ruské základny. Bude se to hodit. Pokud si myslíte, že jste dostatečně dobří, tak si ho vemte s sebou. Nebojte se Andyho časového limitu dvou minut. I když dorazíte v okamžiku kdy to dořekne, tak vám stejně oznámí, že to nezvládl. Takže pohoda, pijánko si udělejte co chcete a radím zaútočit na severozápad základny. Stačí rozstřílet jeden tank a několik vojáků kteří přiběhnou helpnout soudruhům. Pokud se na to cítíte, pusťte se do celé základny. Nejtěžší odbor asi přijde v severovýchodní části základny kde mají celkem slušnou obranu (když se vezme v úvahu to, že jste právě začali). Jestli se na to necítíte, tak se odeberte za červenou čáru při horním okraji obrazovky. Určitě si vemte alespoň jedno americké vozidlo.

4. mise: Křest ohněm

Toto je první mise kde máte pod svým velením celou základnu Gama. Poté, co jste se probili nepřátelskými liniemi a Powell vás náležitě seřval, jste se setkali s generálem Ronem Harrysem, který vás povýšil a jmenoval velitelem základny Gama. Po vašem příjezdu a hoře lichotek od vašich vojáků, vás odvede ex velitel základny k "benzínce". Odvede vás k ropné těžební věži, která je vtéto části hry (až do mise Siberit!) nejlepším palivem.Máte za úkol najít další těžební věž a postavit další ropnou elektrárnu. Záhy ale volá Ron (jistě si ho během hry velmi oblíbíte) a poví vám znepokojivou novinku. A to, že se ve vaší oblasti opevnili Rusové. Další úkol zní: zničit veškerý ruský odpor. Ron vám během hry pošle několik posil takže ke konci máte docela hodně vojáků. Pozornost věnujte novým přírůstkům pod vaše velení. Především se bude hodit mechanik Jack Campell a vojačka Eve Woodruff. Jako první zaútočte na základnu která leží jihozápadně od základny Gama. Hrajete-li na stratéga, bude mít základna celkem slušnou mobilní obranu. Dva tanky a několik vojáků. K eliminaci použijte veškeré jednotky (až na dělníka). Mechanika posaďte do tanku kterým přijel John a jděte ty rusáky vykopat. V podpůrné ruské základně se schovávají dva ruští dělníci.Jednoho můžete zabít ale na druhého nestřílejte. Bude dál rozšiřovat základnu a až skončí tak bude mít dost zásobený skladiště a když rozeberete některé ty nesmysli které postavil tak si ještě takových 30-40 beden přidáte.Jen co tuhle malou základnu obsadíte, tak se pusťte do stavění ropné věže a ropné elektrárny. Dále postavte jednu nebo dvě zbrojnice pár metrů dolu od ruského skladiště.Později se budou hodit. Po dostavení veškerých potřebných budov se vraťte do vaší základny, kde na vás zaútočí skupinka vojáků. Tento útok bez problému odrazíte. Po odražení modernizujte laboratoř na zbraňovou a postavte elektrárnu hned poté vyzkoumejte veškeré možné technologie. Po dokončení výzkumu modernizujte dílnu na továrnu a začněte vyrábět o trochu lepší vozidla s rotačním kulometem. Během této doby se kvám připojí první posily od Rona. Přichystejte první útok. Tři mechaniky do nejlepších tanků, všechny dělníky na vojáky a všechny vojáky za tanky. Jako doprovod s sebou vemte jednoho vědce. Od dobyté ruské základny se vydejte na jih kde na vás zaútočí skupinka těžkých ruských tanků. S vojákama se stáhněte do zbrojnice, kterou jste si postavili v dobyté základně. Svými tanky obkličte ty nepřátelské a až budou ustupovat, tak zaútočte i s vojákama. Mechaniky zabijte ale pokuď to stihnete, tak opravte ruský tanky, protože jsou silnější než ty vaše. Hlavně se snažte dostat tank s dělem. Ošetřete raněné a o pravte poničené. S trochou štěstí dorazí během vašeho útoku další posily. Zapojte je ihned do dalšího útoku. Mají mezi sebou i jednoho mechanika tak ho nezapomeňte využít. Připravte se nakopat pár ruských zadků podruhé. Přesuňte veškeré svoje jednotky na levo od hlavní ruské základny a tanky pošlete opět trochu vpřed. Zdravotníka držte vzadu. S pěchotou zaútočte na jednu věž ze které na vás jeden maník neustále pálí. S tankama se postarejte o zbylé nepřátelské tanky. Zpomalte si hru ať máte přehled o dění. Když někomu zdraví klesne na žlutou úroveň, tak si hru pauzněte a jděte sním k zdravotníkovy kterého držte dál. Když uvidíte nekrytého vojáka (nepřátelského) tak ho sejměte jako prvního. Po chvilce boje se začnou Rusové stahovat. Žeňte je jak se dá a až zdrhnou, můžete slavit. Právě jste dokončili první misi za velitele základny. Bouchněte šampus, rozdělte bonusové bodíky mezi lidi a pokračujte do další mise :smile:

5. mise: Duše opočlověka

Velení přišlo na to, jak se vypořádat s převahou ruských sil. Za úkol máte dovést vědce Tima Gladstona do sektoru kam před válkou utekli domorodé kmeny a navázat snimi kontakt. Za dočasného velitele si doporučuju vzít poručíka Donaldsonovou ze dvou důvodů. První je ten, že poručíka Browna si můžete vzít s sebou jako dělníka a vojáka a jako druhej důvod nabízím to, že vám nenadává když má malér :smile: (narozdíl od Browna). Dále si jistě vemte Franka Forsytha, Lisu Lawson, Eve Woodruff, Jacka Campella a Jeffa Browna. Protože v této misi musíte mít jednoho dělníka tak si ho udělejte z Johna. Ušetříte tak jedno místo v jednotce. Základnu postavte pár metrů na východ od pozice kde se vynoříte. Skladiště zapíchněte mezi bažinu a skálu.Je tam pro ni ideální místo. Vedle postavte zbrojnici. Na místě kde jste se vynořili postavte laboratoř a s Tymem vyzkoumejte veškeré technologie. Především jazyk opičáků. Během zkoumání se kvám připojí voják-vědec David Peterson. Vejde do laborky a stane se vědcem. Nechte ho tam bude se hodit. Jen co dozkoumáte technologii jazyk opičáků tak odchytněte jednu opici a odveďte ji do laborky. Tam vyzkoumejte technologii psychologie opičáků a po vyzkoumání pošlete opici do skladiště a navlékněte jí montérky. Naskočí tabulka která se bude ptát jestli chcete pokračovat dál (hlavní cíle jste splnili). Zvolte podle nálady. Pokud pokračujete dál, tak si dejte pozor na teroristy kteří se čas od času vynoří. Mějte alespoň jednoho dělníka protože tihle teroristi jdou hlavně po skladišti. Když vám zničí skladiště a vy to nebudete mít uložený, můžete začínat znovu. Pozor opice nestačí.Když se vám bude zdát, že to nezvládnete tak na horní liště klikněte na úkoly a misi ukončete. Mise bude splněna ale jenom na dvě nebo na tři medaile. Modernizujte laboratoř na optoelektronickou a postavte elektrárnu. Po vyzkoumání radaru postavte dílnu a následně jí modernizujte na továrnu. Postavte radarový přístavek a Forsytha s MacMillanem pošlete dovnitř. Na kopci, vedle vaší základny, postavte věž, do ní dejte opičáka a na ní namontujte radar. To uděláte tak, že kliknete na věž a kliknete na ikonu umístit zbraň/komponentu a zde vyberete radar. Kliknete a potom kliknete znovu na ikonu umístit.Jen co se radar umístí máte obrovský rozhled. Teď jen stačí pochytat nejméně dalších pět opic. Jednu tlupu najdete na severu a severozápadě mapy. Další je na severovýchodě a další na jihovýchodě. Jako doprovod vědcům dejte alespoň jednoho vojáka. Jen co všechny ochočíte mise končí.

6. mise: Pozdrav z budoucnosti

Skladiště postavte co nejdál od brodu. Nelépe do rohu mezi řeku a okraj mapy. Je tam nějaký křoví. Zmodernizujte ho. Noste bedny dovnitř (hlavní cíl mise) a u brodu postavte a následně zmodernizujte zbrojnici. Do ní dejte veškeré vojáky. S Johnem postavte laboratoř a dílnu a následovně je opět zmodernizujte. Postavte ropnou věž (jedna stačí) a dvě až tři ropné elektrárny. Postupem si ještě nějaké přistavte. S opicema se přesuňte na severozápad, na místo odkud vám Harrison poslal posili. Zaprvé se tam materializuje nejvíce beden a za druhé v lese nedaleko přistane jeden americký voják. Pokud nepřijdete na pomoc okamžitě, ostatní opice ho roztrhaj. Jako první přístavek k továrně doporučuju nebojový a pásový. Vozidlem se vám bude pracovat rychleji než s dělníkama. Dále začněte zkoumat dálkově řízené auta a odrážejte ruské útoky. Čas od času se objeví nějaký ten voják. Po nějaké době se ve vaší základně objeví terorista Kurt Smith. Nezabíjet! Pokuste se ho zajmout a když odmítne odložit zbraň tak ho pusťte na svobodu. Tuto vaši dobrotu v pozdější fázi hry náležitě ocení. Chvilku po něm se k vám přenese zraněná Joan (pamatujete si na ni?V misi jak lezete do EONu stojí na začátku vedle vás). Joan je Johnova snoubenka. Této mise se sice neměla zúčastnit ale podá vám více než přesvědčivý důvod proč zde je :smile: Hned po tom, jak John vychladne, zorganizujte útok. Joan nechte jako vědce, bude se hodit. Nechte vzákladně jen opice a jednoho mechanika, který zatím vyrobí dvě dálkově řízená vozidla (nezapomeňte na řídící věž) Zbytek přesuňte jižně po cestě až na křižovatku. Zde se vydejte napravo (z vašeho pohledu) Vylezte po skále a jděte s vojákama až k ruskému velkoskladu. Joan nechte víc vzadu. Začněte na velkosklad střílet. Jistě na vás přijde několik vojáků ale ty snadno postřílíte. Střílejte na velkosklad dokuď nebouchne. Potom je to už lehký. Rozstřílejte jeden bunkr ve kterým je voják a potom obsaďte skupinku tanků ve prostřed základny. Doničte základnu. Během střelby by se kvám měl přidat ještě jeden voják který přistane přímo doprostřed a já myslím, že si jistě dokážete představit co by se sním stalo kdyby tam ještě byly Rusové, že? :smile:. Věží se zbraněmi se nebojte nemaj šťávu. Jen pozor na maníky kteří znich vyběhnou. Rychle doneste všechny bedny do vašeho velkoskladu a počkejte do konce.

7. mise: Čas odplaty

Vemte jen nejlepší. To jsou: Lisa Lawson, Eve Woodruff, Lucy Donaldson, Luigi Ghibelliny, Phil Wright, Ingryd Jonson. Tyto vemte jako vojáky. Jako mechaniky si vemte tyto: Michael Harper, Elizabeth Whitney, Jack Campell. Jako zdravotníka si vemte Johna. Na začátku si hned vystupte z vozidla které má radar. Je vám na nic. S vozidlama, které mají zbraň, se vydejte na jih po cestě a ignorujte palbu věží. Na skále, odkuď na vás také stříleli věže, je skladiště. Zničte ho a věže nebudou mít energii.Projděte se zbytkem skupiny až k vašemu informátorovi.Je to buď Frank Forsyth a nebo Yamoko Kikuchi (
8. mise: Takoví normální hrdinové

Tato mise je jednoduchá. Počkejte, až dorazí John s posilama a až dorazí, tak postupujte stejně jako v misi křest ohněm. Vydejte se na jih a zboku zaútočte na nepřítele. Vemte si s sebou ale radši dva vědce.Joan a David Peterson budou nejlepší. Jinak všechny dejte na vojáky. Vaše skupina ruskou základnu obsadí a je vyhráno.

9. mise: Siberit!

V této misi se symbolicky překulujete do druhé části hry. Ron Harryson umírá a vás ještě před svou smrtí povýší na majora. Hlasuje se pro nového velitele. Rozhoduje se mezi vámi a…no a Powellem. Myslím, že vás nepřekvapí to, že Powell zvítězí. Hned co vyhraje vám zadá následující, první docela těžkou, misi. Jeho jednotky ,,se zmocnili ložiska siberitu, sedmnáct mil jihovýchodně od Alfy''.Na vás je tento důl převezmout a zprovoznit ho. Začínáte u terminálu. Dostavte ho a vemte s sebou nějaké bedny. Jděte na jih. Přijdete k dobyté ruské základně obsazené vojákama velitele Sikorskeho. Major Sikorsky padl v boji. Od zastupujícího velitele Garyho Granta se dozvídáte o situaci a stavu jednotky. Cyrus ale opět optimisticky spustí a jak se ukáže v pozdější fázi mise, měl pravdu. Opět se tu setkáte se starýma tvářema. Tj. Bobby Brandon, Cyrus Parker a voják kterého jste v druhé misi zachránili u řeky, no pokuď jste ho ovšem zachránili :smile: Nejprve postavte laboratoř a vyzkoumejte technologii detekce siberitu. Vyjděte svědcem ven a najděte na kopci ložisko. Postavte siberitovej důl a získaný siberit noste do terminálu. Potom postavte ropnou věž. Dále postavte jednu zbrojnici a modernizujte ji. Na levo pod kopcem postavte dílnu. Nemusíte ji modernizovat, pásová vozidla by vás stála víc než si můžete dovolit.Postupem času, kdy budete odrážet jeden útok za druhým, k vám začnou jezdit celkem dobrý tanky sřidičem. Bobbyho a Johna dejte na mechaniky a obsaďte tanky. Pokud máte na výběr, tak Johnovi dejte tank s raketometem a Bobbymu tank s těžkým dělem. Po nějaké době hry, vás kontaktují teroristi. S jejich podmínkami souhlaste. V žádném případě po nich nestřílejte protože vám podminují základnu. Po naplnění nádrží benzínem, vám postaví arabskou zbrojnici a modernizují ji na kasárnu. Bedny na stavbu kasáren musíte mít připravené popřípadě je rychle nanoste. Pokud je nenanosíte dost rychle, tak vás Arabové pošlou do pryč :smile: Dejte svým lidem minomety a souhlaste stím, že vám dají tajné informace o ruském výzkumu výměnou za nějakou ROPU. Siberitu je málo tak jím neplejtvejte. I po odjezdu teroristů stále noste siberit do terminálu. Severně od kopce je další ložisko kdyby jste potřebovali. Najednou se ozve Powell a ukončí vaší misi. Důvodem je silnej ruskej konvoj který se k základně blíží. Stáhněte se k terminálu. Ti kdo si troufaj na ruskej konvoj mohou zůstat ale upozorňuji, že je opravdu hodně silnej. Pokud se vám podaří konvoj odrazit, tak vám za prvé gratuluji, teda pokud to ovšem nehrajete na dobrodruha :smile: a za druhé radím aby jste, nemáte-li plný terminál siberitu, odnosili zbytek siberitu na sever.

10. mise: Džin vláhvi

Powell dostal nápad, který má John za úkol zrealizovat. Začínáte na západě. Vydejte se k vědcům kteří stojí poblíž arabské základny. Na tom místě si postavte základnu. Často si Rusové tu svoji postaví na kopci nad váma. Nechte je ať si ji postaví. Nebraňte jim vtom. Ještě se dostanu k tomu proč. Postupujte podle pokynů tj. postavte skladiště, siberitovou laboratoř a elektrárny. Postavte jak už jsem říkal siberitovou laboratoř ale druhou její část modernizujte na optoelektronickou. Začněte zkoumat vše potřebné aby jste mohli dát svým lidem sniperku. Tj. Laserové zaměřovače. Po vyzkoumání postavte zbrojnici a to u malého kopečku který je mezi vaší a arabskou základnou. Zmodernizujte ji na kasárnu a dejte vojáky dovnitř. Během ruských útoků pozorně sledujte pokračování výzkumu vašich "arabských spojenců". Jen co dozkoumaj, do poloviny druhého stupně základních siberytových technologií, tak dejte svým vojákům sniperky a pošlete je před arabskou laborku. S sebou jim dejte několik vědců. Alespoň dva. Najednou začnou arabští vědci utíkat do zbrojnice. Počkejte, až se znich stanou minometčíci a pak je postřílejte. Ihned se otočte a braňte se proti šejkům kteří si to kvám ženou na mastodontech. Sejměte je. Radím vám sejmout i mastodonty protože vám budou, vlepším případě, ničit budovy. Chattám se rozhodne, že to co Američani dělaj je proti jeho přesvědčení a že proti svýmu vlastnímu bohu bojovat nebude (nezapomeňte na to, že je taky arab). Nechte ho, pod peprnýma nádávkama, odejít. Odražte arabský útok a nezapomeňte postřílet všechny teroristy z arabské základny. Začněte zkoumat vše možné a siberitové technologie si nechte nakonec. Čas od času se zajděte s Johnem podívat k vodopádům východně od základny. Někdy v tuto dobu by se kvám měl připojit váš kamarád Andy Cornell. Řekne vám, že ho Rusové zajali a mučili (mise Průlom) . Dostal se z vězení jen díky vězni, kterého jste v misi Průzkum pokradmu, zajali. Pokud jste ho ovšem zajali. Začněte zkoumat siberitové technologie a pokud se na to cejtíte, tak zničte ruskou základnu. Po zničení tam ale musíte nechat nějaké vojáky, protože Rusové tam posílaj jednoho dělníka za druhým (ke konci hry se mi ukázalo, že jsem zabil několik stovek Rusů). Mise končí a vy postupujete dál. Gratuluji.

11. mise: Arabský otazník

Velká kolna se řítí po malé, zaprášené cestě, po které se prochází pravěcí ještěři. Náhle zastavuje a ze dvou vozidel vystupují major John Macmillana a generál Artur Powell. Takto začíná další vaše mise. Tito vojáci jdou k malému jezírku a začnou rozhovor. Powell se začne Johnovi (!!!) omlouvat. Uzná, že je výborný velitel a jedná sním jako se sobě rovným. V další misi (pokud se nepřidáte k Alianci) si dokonce začnou tykat. Powell dostal dopis od arabského velení a vám ho dá přečíst. Po předčení odklikněte OK a počkejte do konce jejich dialogu. Vyberte si opět nejlepší lidi. Tj. Lisa Lawson, Andy Cornell, Eve Woodruff, Gary Grant, Lucy Donaldson, Jack Dickens, Cyrus Parker, Frank Forsyth, Luigi Ghibelliny a to za vojáky.Dělníka si vemte Jeffa Browna .A jako mechanika (na začátku si ho ale dejte na vojáka) Bobbyho Brandona. Počkejte, dokud nebudou nějací teroristi mrtví a pak zaútočte. Postřílejte teroristy, kteří "nezradili" a obsaďte základnu. Frank bude chtít jít na průzkum. Řekněte mu, že je to moc nebezpečné, že ho nechcete ztratit a on to zkusí znova. Dovolte mu odejít. Při tomhle postupu bude opravdu opatrnější. Po návratu vám podá podrobné hlášení. Rozmístěte lidi a to takhle.Do laborky dejte Franka (chcete-li mít Johna vycvičeného, tak jděte do laboratoře sním). Jeffa nechte jako dělníka a ostatní rozmístěte do věží. Kdo zbude, toho pošlete do arabský kasárny a dejte mu minomet (nejlepší lidi) . S Bobbym postavte tři náklaďáky se siberitovým motorem. Jeden znich dáte arabskému technikovi, druhý si necháte na artefakt který je v severozápadní základně a třetí si nechte na vození beden.Počkejte až odrazíte tak tři útoky a zformujte skupinu. A to takhle: Franka dejte jako vědce. Johna, Bobbyho, Lisu a Garyho dejte jako vojáky. Zbytek dejte na minometčíky. Jestli chcete, můžete si v základně jednoho nechat, protože na základnu během vaší nepřítomnosti zaútočí partička teroristů. S jednotkou se dejte na sever po hlavní cestě. U skály zatočte doleva a vystoupejte na kopec. Na kopci si dejte pozor hned na první dva stromy. Napadne vás parta teroristů, podpořená několika opičáky. Dále pozor na dvě věže s kulometama. Jen co je zničíte, tak s minometama začněte pálit na ten výběžek na pravé straně kopce. Je tam nějaký minometčík. Jděte dál. Zničte továrnu a postřílejte mechaniky kteří vylezou. Pak si dejte pozor. Vyřítí se na vás kamikadze a samohybná bomba. Pauzněte si hru. S minometama začněte pálit na samohybnou bombu a s Johnem a spol. na kamikadzi. Pokud se vám to nepovede tak alespoň doufejte, že vás to nezabije. S Frankem si zraněné vyléčíte. Zničíte velkosklad, kasárnu a zbytek základny. Pokud vám nejde zničit kasárna tak to udělejte jednoduše: S Johnem atd. jděte až před něj. Minomet vás moc netrefí. Až budete stát před ním, začněte střílet. Nemaj šanci :smile: Minomety nemůžou na tak malou vzdálenost střílet. Seberete artefakt a jeďte zpět. V této chvíli zachytí vaše jednotky vysílání jednoho arabského inženýra. Inženýr je ochoten dát vám přístupová hesla ke kamerám v hlavní arabské základně (severovýchod) výměnou za náklaďák se siberitovým motorem. Souhlaste a vyrobenej náklaďák dovezte na místo určení. Jen co technik odjede, zplní slib a dá vám potřebné kódy. Sestavte opět skupinu, jen stím rozdílem, že si nechte jako vojáka jen Johna a Andyho. Jděte na východ. Dojdete ke klikaté cestičce která povede na skálu. Nejdřív ale s minometama zničte tři auta s řídící věží místo zbraně. Tím vyřadíte ze hry arabské, dálkově řízená auta. Pokračujte směrem na po skále a zničte kasárnu (ale pokud nechcete tak ji jen obejděte). Najděte velkosklad (je na druhý straně základny, u malé skalky) a zničte ho minometama. Pozor na miny!! Mise končí a před váma je rozhodnutí..

ALIANCE
nebo
AMERIČANI

Rozhodnutí je na vás ale já začnu nejdříve popisovat dále amíckou kampaň. Kampaň Aliance bude popsaná až za ruskou stranou.

12. mise: Hon na lišku

Ze začátku se mise zdá snadná. Jenom se koukáte na video a John udává rozkazy za vás. Začíná útok.. A sakra, něco je špatně. Zpravodajci zase něco podělali. Ruské základna, ve které probíhá výzkum siberitové pumy, není slabě bráněná, jak zpravodajci říkali ale je silně bráněná a na útok připravená. Požádejte Powella o posily.Chcete-li kašlete na posily a zničte Ruskou základnu stím co máte. Jen co dorazý, postavte základnu a začněte nosit bedny a těžit siberit. Za několik chvil k vám přijede exterorista Kurt Smith (zachránili jste mu život v misi Pozdrav z budoucnost) a zdělí vám nepotěšující novinu. Přidal se k žoldákům a Rusové mu zaplatili aby vás zničil. Protože jste mu zachránili život, má pro vás nabídku. Nechá vás bejt když mu zaplatíte. Máte několik možností: buď ho pošlete do pr… a on zaútočí (útok se dá hravě odrazit), nebo zaplatíte, nebo mu řeknete, že na to nemáte a ukecáte to zadara a nebo zaplatíte dvojnásobek a on se kvám, se svýma lidma přidá. Já doporučuju poslední možnost. Poslat ho někam není pro vaši poslední misi (Konečné zúčtování) úplně ideální. Začněte stavět i nějaké arabské budovy (ale nepotřebujete je). Postupně odrážejte ruské útoky, dokud nepřijde poslední posila. Bude to Eve Woodruff. Pak dejte všechny na ostřelovače (nebo minometčíky ale radši ty snipery) a přesuňte se na západ. Jděte až k okraji mapy a přejděte brod. Na kopci stojí několik ruských tanků. Zaútočte nejdříve na tanky s rotačním kulometem. Zraněné rychle posílejte pryč. Po zničení kulometů se vrhněte na ostatní tanky. Zničeno? Bezva. Pokračujte přes malý, kamenný můstek a hned za nim se dejte doprava. Ocitnete se před partou raketometčíku kteří na vás na začátku stříleli. Pohodová práce. Proti ostřelovačům nemají šanci. Ošetřete raněné a vydejte se do úzké prasklinky která vede až do ruské základny. Přijede vás uvítat několik tanků ale to je v pohodě. Zničte věž a dejte se doleva. Přijdete jednak před teleport který neničte a vyzkoušejte ho a potom přijdete před továrnu. Tu rychle zničte protože ti zmetci vevnitř pořád staví nové a nové tanky. S teleportovaným vojákem se vraťte k jednotce. Pokračujte po okraji mapy a dojdete před kopec který se zdá být nedobytný. Nemusíte ale nic složitě dobývat.Stačí vyjít po malé, skoro nezaznamenatelné, cestičce nahoru (u kraje mapy). Sniperama rozstřílejte laborku kterou spatříte a postřílejte vědce, vše oznamte Powellovi a mise končí.

13. mise: Nejstarší studená válka

Velice zajímavá a velice těžká (no tak přiznejme si to) mise, ve které máte za úkol vyrobit atomovku. Vyberte si opět nejlepší. Určitě si vemte Bobbyho protože v této misi závodíte s časem a Bobby je nejlepší mechanik. V této misi je jedna chyba. Některé postavy se zdvojují. Pokud se vám to zdá divné, tak na začátku mise jednoho z každých "dvojčat" zastřelte. Utábořte se na jihozápadě mapy. Další ložisko siberitu je na severozápadě ale to místo se velice těžko brání. Nejdříve postavte, až po skladišti samozřejmě, siberitový důl. Najednou se ozve Powell a nevině vám říka: "Johne, Legie se nějak dozvěděla kde jste a proč tam jste. Radši by jste se měli připravit na nejhorší, zrovna teď se tu informaci pokoušejí prodat Rusům". John není nijak nadšenej ale Powell mu řekne, že velitel Aliance "nějakej Gorkij" projíždí nedaleko. Nalezte do tanků a vydejte se na východ. Dorazíte až k cestě. Je jedno jestli jste dole nebo nahoře ale buďte tam protože Burlak (Gorkij) není žádný amatér a s tankem to umí. Zabte ho. Po likvidaci Burlaka se vraťte na základnu. Teď máte na výběr ze dvou možných obranných řešení. Ta pro náročnější hráče, kteří chtěj zábavu zní: postavte prostě spousta věží, nějakou kasárnu a braňte základnu. Pro ty kteří nechtějí volit tuto volbu, mohou udělat jednoduchou věc. Odražte jeden nebo dva útoky a arabský auta zaberte. Až jich budete mít dost tak zabarikádujte přístupovou cestu do vaší základny. To znamená: Od kopečku, kousek nahoře až ke stromům u okraje mapy. Po této akci k vám již žádný auto nepojede. Pokud budete chtít bedny, tak si prostě s jedním autem odjedete a zase zaparkujete. Ke konci se vám to začne trošku kousat takže na místo, kde stojí arabská auta (obsazena samozřejmě) , hoďte atomovku. Nejdříve si ale postavte obě dvě protože než vyrobíte další tak se vám to zas začne sekat. Vraťme se ale kousek zpět. Postavte laboratoř a modernizujte ji na siberitovou a zbraňovou. Ve zbraňové části laboratoře vyzkoumejte raketu a v části siberitové sib. energii a motor. Pak se pusťte na štěpení siberitu. Nezapomeňte postavit jisté přístavky k továrně. Tj. Siberytový, raketový, pásový. Během zkoumání navozte do skladiště co nejvíce beden. Pokud jich máte dostatek, postavte s Bobbym jeden tank s kolopásovým podvozkem, siberytovým motorem a laserem. Vyjeďte sním ze základny a začněte kosit Araby v autech. Nezapomeňte si to uložit.Laser je s těžkým dělem nejúčinější zbraní proti tankům. Když navíc dáte do tanku někoho jako je Bobby Brandon nebo Jack Campell tak nemá ani ten nejlepší nepřátelském tank šanci. Jen dozkoumáte štěpení siberitu, začněte v továrně stavět atomovou bombu. Radim ji dát na kolopásovej podvozek. V okamžiku, kdy začnete vyrábět bombu, nahlásí John generálu Powellovi stav. Powell vám do pěti minut pošle posili. Mezi náma nic moc. Dva mechanici úrovně prd a dva vojáci úroveň lamy takže až vám dorazej tak nejásejte :smile: Maji ale s sebou jeden laser. Po dostavení (jedné nebo dvou atomovek) se vrhněte na stavbu auta s radarem. Dejte mu opět kolopásovým podvozek (řiďte ho počítačem) a jeďte na monitorovací místo (je označeno malinkým kroužkem). Hoďte první atomovku na místo, kde je asi dvacet arabských aut (se sniperem jděte ty auta najít). S Johnem vyjeďte v náklaďáku ze základny a vyražte na vyznačené místo. Navozte bedny a postavte skladiště a zbrojnici. Oboje zmodernizujte. Zdrhněte a hoďte atomovku... Hugh Stevens bude chtít provést měření. Jděte sním na místo radiace a vraťte se sním do siberitové laboratoře. Mise končí a mi se pomalu ale jistě blížíme k poslední misi.

14. mise: Tváří v tvář


Mise začíná zcela nevinně. John se má s autem dostat do pravého horního rohu. Nasedněte a jeďte. Najednou se vám ve vysílačce ozve Joan a začne vás prosit o pomoc. Do toho se vloží Powell a přesvědčuje vás o tom, že se na misi nemůžete vykašlat kvůli ,,jedné ženské''. Kašlete na Powella a jeďte jí, jako správný gentleman, pomoc (pokud nejste gentlemani, tak vás snad přesvědčím tím, že když Joan pomůžete, přijede vám v další misi s posilama). Joan vám řekne, že nesmíte jet po cestě, protože tu obsadili komunisti. Jeďte teda dál po cestě a vybočte zní na takovou malou travnatou cestičku která je napravo. Přijedete k téměř vypálené americké základně. Promluvte s Joan a opičáka pošlete opravit naftový důl a vše potřebné. Na ostrůvku uprostřed, jak jsou už tři věže, postavte další. Za zbraně jim dávejte hlavně lasery a sem tam těžké dělo.Za kopeček postavte tak pět věží a na ně dejte raketomet. K osamoceným věžím na severu a na východě taky alespoň dvě přistavte. Teď se rozhodněte jak budete pokračovat. Pokud si na Rusy netroufáte, tak postavte jeden buldozer (na probourání cesty kterou jste jeli s Johnem) a dvě vozidla s dvojitým laserem. Probourejte severní cestu, s Johnem nastupte do tanku s laserem a s Joan nastupte do buldozeru. Oba pošlete do pravého horního rohu. Opičáka vemte s sebou :smile: . Pokud chcete Rusy nakopat do zadku, tak se POŘÁDNĚ opevněte. Rusové se sváma párat nebudou. Postavte řídící věž a postavte nějaké dálkově řízené tanky. Až se doopevníte, tak s Johnem jděte do kasárny a dejte mu ostřelovací pušku. Joan dejte na vědce. Jděte na východ. Přijdete k malýmu rybníčku. Sejděte zcesty a jděte malou cestičkou jakoby prostředkem rybníčku. Takhle si hezky ruskou základnu obejdete a přijdete do hor. Projděte mezi kopci a pozor na jenu nebo dvě věže. Přijdete do nehlídané části. S Johnem začněte střílet do elektráren. Po chvilce se přijdou zmatení soudruzi kouknou jakej imperialista jim to devastuje základnu. Zabte je. Hned se přiřítí další parta helpnout první vlně. Tentokrát to nejsou vojáci úroveň prd ale úroveň od osmi do deseti. Zabte je a s Joan se ošetřete. Prostřílejte se až k velkoskladu a rozstřílejte ho.Asi vám to bude nějakou chvilku trvat ale je to poměrně bezpečné. Po zničení zabte zbývající jednotky včetně tanků. Joan vám poděkuje a vy vyrážíte vzhůru poslední misi. Mimochodem, tuto mapu si můžete zahrát i ve hře více hráčů.

15. mise: Konečné zúčtování

"Macmillane ty zkurvysyne já tě pověsím za koule do průvanu. Dal jsem ti jasný rozkaz, dorazit sem co nejdřív!" Takto přívětivě na vás Powell zpustí jen co začne mise. Hned potom co na vás dořve se otevřou možnosti, na co se ho chcete zeptat. Zeptejte se na všechno ale je marný zkoušet převzít velení, jen vás zase seřve. Dá vám partičku lidí se kterou musíte bránit jih americké základny. Docela lehké. Stačí postavit skladiště, kasárnu, laborku a snadno to ubráníte. Jenom nelezte s nikým Powellovi do základny nebo vás postaví před vojenský soud (celkem by mě zajímalo kde je, 2 000 000 př.n.l. , vojenský soud :smile: )Počkejte, než odstartuje druhý americký útok na Araby. Poté, co Powell nechá zabít polovinu své skupiny, se zblázní, nasedne do tanku a rozjede se proti arabské obraně. Kupodivu projede a nasedne tam do samohybné bomby. Chvilku jezdí po arabské základně a řve. Pak dojede před továrnu ve které se vyrábí atomovka a BUM. Zničí ji ale sám zemře. Musí se nechat to, že se zachoval statečně. John převezme velení amerických sil. Nyní máte okolo padesáti minut do doby, kdy Rusové postavěj atomovku. A zároveň půl hodiny než ji postavěj Arabové. V obou případech jste mrtví. Takže. Nejprve zaútočte na arabskou základnu. Na rovinu, není to nic lehkého. Vezměte celou jednotku a jednoho doktora. A jděte po té malé cestičce která vede zlevé strany až k Arabům. Prostě to zkoušejte dál a dál dokud se vám to nepovede. Po nějaké chvilce se základna vzdá. "Naštěstí" ji vede váš známej Kurt Smith. Vzdá se a pak se kvám přidá. Vašeho arabského "přítele" nechte žít ale řekněte mu, ať jde o dům dál. Vraťte se do základny a modernizujte laborku na zbraňovou a siberitovou. Dále postavte dílnu a modernizujte ji. Postavte potřebné přístavky a připravte se na příjezd Huga Stevense. Hned co přijede začněte zkoumat atomovku. Dejte do laborky nejlepší vědce. Já tam dal i Johna protože ke konci už byl vědec úrovně devět. Pak postavte atomovku. Až se ozvou soudruzi, řekněte jim, že máte bombu také. Nechají vás. Nesmíte ale na ty svině spolejhat. Po další hodině nebo tak nějak ji na vás hoděj stejně! Nesmíte ji ale na Rusi hodit!!! Později přijdou útržky ruského rozhovoru ze kterého se dovíte o ruské tajné zbraní. Vezměte snipery a jednoho vědce a jděte na východ. Dojdete k řece. Přejděte ji a potom sejděte z malého ostrůvku až kvelkému lesu za ním. Jděte stále na východ. Narazíte na Behemoty. Ruskou tajnou zbraň. Stačí zabít mechaniky kteří je stavěj. Jsou jenom čtyři. Vraťte se na základnu. Pořádně ji opevněte. Zavolá vám taky zrádce dr. Peter Roth. Přidal se k Alianci a varuje vás před použitím atomovky. Řekněte mu, že na něco takového je už pozdě. Pak přijede Joan s posilama. Po nějaké době přijede celkem slušná parta ruských tanků před vaši základnu. Velitelem této roty je bratr Burlaka (zabili jste ho vmisi nejstarší studená válka). Obviní vás z jeho smrti (docela oprávněně) a zaútočí. Odrazte je a chystejte útok na Alianci. Na Alianci ale bohužel nemůžete zaútočit jen tak. Mají artefakt díky němuž vám "likvidujou" lidi na dálku. Svoji "likvidační" hlídku má Aliance na východ od americký základny. Je to u těch stromů jak se zde vynořují ruská vozidla. Vezměte dvě atomovky a opatrně se přemístěte k lesu, tam kde jste likvidovali Behemoty. Teď pozor. Aliance má základnu na jihovýchodě mapy. Úplně v rohu je jejich velitel dr. Peter Roth se svou kolegyní. Tam to neházejte. Hoďte to něco dál od nich a to tak daleko, aby je ani radiace nezasáhla. První atomovkou si nejspíš jenom ověříte co kde maj protože není velká šance že to na poprvé hodíte tam kam chcete. Druhou zasáhněte svůj cíl (palte na laborky ale ne přímo na ně něco málo před ně). Za nějakou dobu (až radiace pomine) tam jděte s vojákama. Zajměte dr. Rotha a ostatní přeživší a vraťte se zpět. Před vámi leží už jenom obrovská ruská báze. Je nemožné dobýt ji tanky a silou. Na to zapomeňte. Musíte je přechytračit. Vemte si dva vědce, čtyři snipery, tři nebo dva vojáky a zbytek dejte na minometčíky. Snipery bych dal nejlepší. Jděte na místo kde jste zničili Alianci a s minometama jděte z toho místa na sever. Přejděte potůček a dojděte až na dostřel k ruským věžím. Zničte pár věží které jediné brání tuto cestu. Přednostně palte na zpomalovače, pak na rotačáky a pak teprve na ostatní. Potom už je to brnkačka. Jděte dál ruskou bází a ničte na co narazíte. Přednostně pak atomovku kterou maj hned zkraje. Zničte velkosklad a čekejte.Zdá se, že jste vyhráli. Kdepak. Najednou otřese celou horou mohutný výbuch a do hry se vloží opět teroristi. Jejich vědci mají za úkol kontaminovat ložisko siberitu čímž způsobí zánik života na zemi. To je práce pro ostřelovače. S nimi sundejte vědce a s minometama všechny auta. Vojáci se postarají o šejka Omara a Heike s ostatními jejich spolubojovníky. Po likvidaci této nepříjemnosti končí skonečnou platností americká kampaň hry Original War. Vyslechněte si lichotky vašich přátel (i Kurta) a slavnostně si prohlídněte vaše skóre. Podívejte se na Johnovi poslední zápisky a ukončete americkou kampaň. Gratuluji vám :smile:

2) Ruská kampaň

1. mise: My jsme ti nejlepší

Jmenujete se Jurij Ivanovic Gorkij ale všichni vám říkají Burlak. Tato první mise je úplně jiná než ta amícká. Nemůžete si vybrat, zda jít nebo nejít do EONu (rusky - Tawar). Vstupujete a ocitáte se u malého jezírka s hodně opičákama. Vydejte se na východ. Tam potkáte prvního vojáka. Desátník Gněvko, 21. četa, volací znak vrabec tři abych byl přesný :smile:. Jen co dokecaj, vyražte na sever. Tam vás málem postřílej vlastní soudruzi. Uklidněte situaci a představte se. Pak následujte velícího. Zákeřně napadnete jednoho amerického vojáka (co jiného od komunistů čekat? Pche, nějakej imperialista :smile: ). Můžete i pomoct ale radši se držte vzadu. Pokračujte až na sever a zaútočte na kulometní hnízdo. Velící padne a ostatní soudruzi ,,statečně'' prchají z dostřelu. Vy se ujímáte velení. Zaútočte na bunkr raději zlevého boku. Krejte se za stromy. Pozor na opičáky které na vás pošle Tim Gladstone. Rozstřílejte bunkr a pokud si nejste jisti, že postřílíte amíky dřív než zdrhnou, postavte dva vojáky za kamenný most. Je kousek nalevo od pravého horního rohu. Postřílejte vojáky a vypalte základnu. Potom se odeberte na jih do cílové oblasti. Než však dojdete, ozve se vám zdravotnice Kirilenková která vás bude žádat o pomoc. Vydejte se na Burlakovu startovní pozici. Když vás napadnou opice, stačí zastřelit jen jednu. Probijte se až na kopeček a vyzvedněte Kirilenkovou. Pokračujte do cílové oblasti. Končí vaše první ruská mise.Tuto misi můžete také naleznout ve hře více hráčů.

2. mise: Štvanice

Po důkladném seřvání plukovníkem Kurinem, se odeberte na západ. Tam vás ,,přivítá'' major Platonov. Pardon. Soudruh mjr. Platonov. (ten je stokrát horší než Powell). Začněte s nošením beden. Jen co jich budete mít dost, postavte konstruktivní stanoviště (tak Platonov říká laborce). Začněte zkoumat energii a motor. Pak postavte dílnu. Začněte vyrábět vozidla. První postavené odvezte Kurinovi. Pak postavte vozidla pro každého člena týmu. Po dostavení jeďte na sever. Zde objevíte dvě a dvě kulometná hnízda (napravo a nalevo). Zatím je neničte a jeďte na pomoc vašim soudruhům. Naskočí tabulka. Jednejte z vlastní iniciativy. Důstojníkovi nic neříkejte. Postřílejte amíky a dojděte s Burlakem až k vašim kamarádům. Oznamte úspěch rádiem a zaútočte nejprve na levý kopec na kterém jsou bunkry. Pak sestřelte další dva. Dojeďte zpět a vše nahlaste.Mise končí a my se posouváme dál.

3. mise: Drtivý úder

Zde přichází první těžší mise soudružské kampaně. Za úkol máte postavit lepší tanky a snima zaútočit na hlavní americkou základnu voblasti. Základna se jmenuje Omikron. Začínáte ve vaší staré základně. Po dokončení dialogu se odeberte na západ. Mějte s sebou alespoň jednoho vědce a jednoho dělníka. Dojděte až na kopeček a na něm objevte ložisko ropy. Postavte skladiště a ropnou věž. Vytěženou ropu noste do vaší základny. U skladiště si postavte alespoň dva bunkry. Postavte je až ke kraji kopce. Po cestě pod nima se totiž čas od času objeví nějaký ten voják s autem. V základně vše zmodernizujte, postavte ropnou elektrárnu, vyzkoumejte technologii rotační kulomet a začněte s konstrukcí vozidel. Zavolá vám taky prof. Scholce. Ten samý který vám na začátku vysvětluje základní principy používání ,,Schulceho'' TAU deflektoru. Dojděte pro něj a vraťte se zpět na Beriju. Postavte vozidla nejen pro sebe ale i pro mechaniky plk. Kurina. Před útokem si VŠECHNY změňte na mechaniky. Jen co dostanete povel k přesunu, dojeďte s mechaniky do cílové oblasti. Pro natankování budete mít v cílové oblasti i dvě cisterny. Zaútočte. Nejprve střílejte na snadné cíle. Tj. : vojáci, vědci atd. Pak začněte střílet na zbrojnici. Dávejte pozor na stav vašich vozidel. Jen co bude nějaké na žlutém, odjeďte, opravte je a vraťte se. Postupujte směrem ke skladišti. Po zničení nebudou mít jejich věže energii na palbu. Zničte co se dá a jen co imperialisti začnou zdrhat, oslavte vítězství.. A sakra, něco se děje. Velitel nedaleké ruské základny volá o pomoc proti "neznámému nepříteli". Kurin se ho snaží uklidnit ale najednou je slyšet jen pár výstřelů a pak ticho.. Evakuace! Rusové panikaří. Najednou zaútočí "neznámá skupina" na základnu plk. Kurina. Ta se pokouší bránit ale proti vojákům a minometčíkům úrovně deset nemaji nejmenší šanci. Ano, do hry vstupuje opět teroristická strana. Jste-li ostřílený hráč, můžete se pokusit teroristy porazit ale na rovinu: nejste-li opravdu profesionální hráč, nemáte šanci si ani škrtnout. Odeberte se nahoru a počkejte na konec rozhovoru.

4. mise: Smíření se smrtí

Nebojte se zavádějícího názvu mise a vyberte si jen nejlepší. Doporučuju desátníka Gněvka, prof. Scholceho a dále. Odeberte se doprostřed mapy. Tam se k vám přidá ještě voják Kuzmov. Po chvilce přijede náklaďák s bednami. Postavte skladiště, zbrojnici, laborku a pokud z budou bedny tak ještě dílnu. Pak začnou projíždět celé konvoje náklaďáků ale ani jeden vám už bedny nevydá. Musíte si to zařídit. Stoupněte si s někým doprostřed "silnice" a zastavujte auta s nákladem. Ignorujte nadávky od Platonova a dál odchytávejte náklaďáky. Přestaňte stím až když vám pohrozí válečným soudem (což u Rusů znamená zastřelit). Z nashromážděných beden vše zmodernizujte a postavte spousta věží. K továrně, po vyzkoumání, postavte dělový přístavek. Na věže montujte hlavně děla a rotačáky. Sečkejte na teroristický útok. Braňte se až do doby kdy vám zavolá nějaký důstojník žádající o pomoc. Dojděte pro něj a podle rozkazu "rozeberte" základnu. Raději ji rozstřílejte. Je to rychlejší
. Po dokončení se odeberte na západ do vyznačené oblasti. Pozor, nikdo vás nesmí vidět. Další mise je za váma.

5. mise: Divoká řeka

Ocitáte se před velkou řekou, která vám jediná brání pomoci vaší napadené základně. Otočte se a pokuste se ji objet. Cestu ale zatarasili teroristi. Poněvadž si soudruzi zapomněli plavky na základně, přeplavat řeku nemohou. Jediná cesta vede přes žoldáky. Postavte základnu. Spousta beden najdete za řekou, tam kam soudruzi můžou i pěšky. Pozor na útok od řeky. Teroristi mají celkem dobrý vznášedla která můžou letět i nad řekou. Severně od základny najdete několik opic. Jen co tam půjdete, přistane před vámi dr. Hugh Stevens, jaderný vědec a Američan. Zajměte ho a nepopravujte ho. Postavte tanky sděli a dejte pozor na arabské útoky. Jen co budete mít dostatek tanků, pokuste se s nimi prorazit teroristickou linii. Pokud se vám to povede, hned se stáhněte. Za bunkrama je totiž arabská zbrojnice. Na tu se vám celkem hodí buldozery. Zničte ji a pokračujte až k jejich skladišti. Zničte ho a sjednotkami se odeberte až za řeku. Pozor, musíte mít nějaká auta. Mise končí a vy se konečně vydáváte na pomoc vaší základně před Američany. S sebou si můžete vzít nějaké palivo protože v další misi jste na nule (náklaďák).

6. mise: Krok za krokem

Mise je hodně podobná americké misi Siberit! jen stím rozdílem, že startujete dole. Auta nemaj palivo ale můžete doplnit z náklaďáků. Dejte všechny až na jednoho vědce na vojáky a vydejte se dobýt kopec. Zaútočte z východu. Nahoře je jen několik vojáků. Zabte je a opevněte se. Žádné silné útoky nečekejte. Čas od času přijedou dálkově řízená vozidla ale to je vše. Hned nad váma je velká americká báze. Pokud si troufáte, zničte ji. Začněte s těžbou a zkoumáním vlastností alaskytu. Pokuste se, nejste-li dobří hráči, držet se od americké báze co nejdále. Po nějaké době se vám ozve váš bratr, o kterém Burlak dosud netušil, že se také účastní výpravy do minulosti. Nachází se tam, kde jste začínali s Macmillanem. Na cestě kněmu zničte několik bunkrů a jen co tam dorazíte, přesuňte se zpět. Dozkoumejte a dotěžte vše co máte a bratrovy věnujte několik lidí. Dále stačí jen dojít do označené oblasti a mise končí.

7. mise: Liščí nora

Stáváte se velitelem útoku na velkou arabskou základnu. Váš bratr jde první. Šlápne ale na minu. Ihned se přesuňte na sever k vaší zničené základně a postavte laboratoř. Vlezte dovnitř a dejte někoho na vědce. Přesuňte se k bratrovi. Jen díky nějaké droze zůstává naživu. Postavte základnu jen o pár budovách. Stačí postavit jen laborku, zbrojnici, dílnu, nějakou věž a elektrárnu. Vše zmodernizuje a postavte vozidlo pro jednoho maršála který k vám přijede. Dále se objevý jeden arab, který je přesvědčený, že Kirilenková byla jeho velitelkou (arab pochází z jiné budoucnosti).Nakecejte mu, že je to pravda a pak mu řekněte co má dělat. Vyberte si sami. Nechte si jen dva vojáky a jednoho vědce. Ostatním dejte do ruky bazuku. Jděte na sever, sestřelte několik bunkrů a pozor na miny. Postupujte dál do arabské báze a střílejte na vše co se hýbe. Propracujte se opět až ke skladišti a spalte ho. O chvilku později se přiřítí Heike Staierová s posilama. Až na Heike všechny zabte. Až bude Heike na červeným, ošetřete ji. Stává se vaším zajatcem. Mise končí a vy se posouváte o kolo dál.

8. mise: Stavíme

Tato mise je jedna z nejnudnějších ve hře. Za úkol máte postavit obrovskou ruskou základnu a zmodernizovat ji co se jen do ni vejde. Někdo si možná řekne, že to není žádnej problém. On by nebyl, kdyby na skalách nebyli ostřelovači, neútočili na vás amíci a arabové a neměli nedostatek beden. Beden je tam vskutku minimum a tak je možné, že pokud budete chtít splnit všechny cíle, budete to hrát i několik hodin. Postavte skladiště a zmodernizujte ho. Postavte dále laborku (budete muset postavit dvě), zbrojnici, dílnu. Vše zmodernizujte a pozor na snipery. Postavte nějaké těžební věže a elektrárny. Váš nadřízený vám pošle zajatkyni Heike. Po nějaké době se ozve vůdce žoldáku (!!!) Kurt Smith a bude chtít Heike, výměnou za minomety. Pokud nemáte nervy na očekávání dalších beden, mám jedno řešení. Souhlaste s Kurtem a on i dělník přijdou kvám. Zároveň se ozve místní velitel teroristů a bude ochoten zaplatit vám sto kusů od každé suroviny, výměnou za žoldácké hlavy (žoldáci zběhli od teroristů a založili vlastní organizaci). Souhlaste. Jen co Kurt s kámošem vlezou k vám do základny, přijedou teroristi a ty dva obklíčí. Kurt na vás sice zavolá svých ,,pár‘‘ kámošů ale vy máte o spoustu materiálu navíc. Jako bonus vám ještě onen vůdce teroristů pomůže v misi kapitola Epsilon. Pokud Heike ale neublížíte (nesmíte Kurta prodat) ona se k vám zase přidá v misi rudá je dobrá. Odražte několik útoků a dál stavte opevnění a vozidla. Vaši vojáci budou mít několik nápadů a proseb takže jim koukejte všechny splnit. Výborný nápad je hlavně cvičiště ve střelbě. Ropy máte dost takže jí není ani škoda. Jde udělat ještě malej trik a to, že postavíte nějaké vozidlo na místo oněch sudů (cílová oblast) a až bude rozstřílený, stačí ho smechanikem opravit. Podle mě je to jen zbytečné zdržování. Dále vás vojáci podnítěj ke stavbě svého vlastního vozidla. To pojmenujete Máša. Výběr je čistě na vás. Vždy, když si sednete sBurlakem do nějakého tanku, se vás hra zeptá, zda si vybíráte za Mášu právě toto vozidlo. Ke konci na vás ještě zaútočí parta amíků ale to nestojí za řeč. Dostavte a dozkoumejte vše co máte a připravte se na konec mise. Blahopřeji k dokončení dalšího kola.

9. mise: Kapitola Epsilon

Další zjiž dobře známých map. Za Američany jste zde hráli misi Džin v láhvi. Na začátku máte na výběr z několika vhodných míst pro základnu. Doporučuji vám zvolit západ. Jak jsem již psal, vtéto misi vám pomůže vůdce teroristické základny. Sídlí na přibližně stejném místě. Stačí tam dojít a vyzvat ho k pomoci. To ale udělejte až se pořádně opevníte. John v Epsilonu sice není ale je tam jeho snoubenka Joan. Jen co vystřelíte, ozve se John a začne vyhrožovat. Já bych to na lehkou váhu nebral a připravil se na americký útok. V této misi máte na výběr: Za prvé, Joan zabijete a Johna totálně nas... a to opravdu hodně (tak moc, že jestli se přidáte k Alianci, tak po vás John, až vás uvidí, začne trošičku střílet) :smile: . A za druhé ji necháte žít ale ubere se vám medaile za nesplnění jednoho úkolu (zabít všechny v Epsilonu). Je to na vás. Vemte si s sebou jenom lidi s raketometem a jednoho vědce. Dojděte k arabské základně a požádejte o pomoc. Teroristi zahájí na amíky útok. Podpořte je a společnými silami je poražte. Pozor si dejte zejména na raketomety. Teď si vyberte to stou Joan a ukončete misi.

10. mise: Pronásledování pokračuje

Vyberte si jen nejlepší. Tj. : Kuklajs, Xavier, Titov, Lipščin, Petrovová. V této misi nestavíte a je dost podobná americké misi čas odplaty. Zde máte za úkol zničit arabskou bázi a zachránit prof. Gosudarova. Dejte všem až na doktora a Burlaka bazuku a auta nechte na začátku. Dejte pozor na miny, minometná hnízda a především na opičáky-kamikadze. No, Mášu raději vemte s sebou. Hned z kraje je několik opičáků a pokud to hrajete na stratéga, jsou zde i tři minometná hnízda. Zničte je. Pokračujte dále na východ až kbažinaté řece. V tu chvíli se na vás vyřítí několik vznášedel. Dejte si na ně pozor. Najednou (!!!) na vás začne pálit z bunkru sniper.Zabte ho a pokračujte přes bažinu. Tady na vás čeká další sniper. Jděte po cestě a zde pozor na plamenomety. Zničte je a pokračujte. U konce mapy zahněte dolu. Zde narazíte na (!!!) laser. Zničte ho a nahlaste to veliteli. Pokuste se ho překecat pro ukončení mise ale návrh bude zamítnut. Pokračujte dál a zničte kulometní hnízda, bránící vjezd do základny. Poperte se sněkolika vojáky a rozstřílejte několik tanků. Ozve se maršál Jašin s rozkazem o ukončení mise. Kašlete na něj a pokračujte. Zničte základnu a zajistěte aby nikdo nepřežil. Ve velkoskladu naleznete Gosudarova, který vám řekne, že bez artefaktu neodejde.Najděte Gosudarův náklaďák a při ústupu si dejte opět pozor na opice. Další kolo za váma a před váma je celkem těžká mise.

11. mise: Nový konec

Základna, kterou jste stakovou námahou postavili, je vplamenech. Jak jsem říkal, John je docela nakrknutej i když jste Joan nezabili. Ruskému velení se to nelíbí a chce zasadit tvrdý úder přímo do centra amerického velení. Postavte skladiště a zmodernizujte ho. Postavte alaskytový důl a ropnou věž. Dále dílnu kterou taky zmodernizujete a postavte dva buldozery. Shlédněte celkem smutnou animaci kde váš bratr padne a s přeživšíma začněte budovat opevnění. Vyzkoumejte vše co se dá a postavte si taky několik elektráren. Vyzkoumejte hlavně veškeré ,,teleportační‘‘ technologie. Jen co budete připraveni na útok, tak mi řekněte. Ready? Dobře. Je vcelku zbytečný pokoušet se zaútočit s tankama. Nemáte velkou šanci. Dejte opět všechny na raketometčíky. Nechte si jen jednoho vědce a Burlaka nechte jako mechanika. Přesuňte se buď na severovýchod nebo na severozápad. V obou případech je to dost o hubu. Cílem je přemístit jednoho vědce do základny a položit sním teleport. Pokud půjdete na severozápad, připravte si přemisťovací rakety. Můžete se přeteleportovat do jejich základny ale je to celkem na dlouho. Pokud máte ovšem štěstí, může se vám to podařit na poprvý. Když se do základny dostanete tímhle způsobem, už vám skoro nic nestojí v cestě. Jen co všechny dostanete nahoru, je to sranda. Postupujte na východ a pozor si dejte hlavně na kasárnu. Jestli chcete jít severovýchodní cestou, připravte se na dva snipery a pár věží. Obejděte to a dostanete se k nim zezadu. S vědcem se dostaňte co nejdál a položte východ z teleportu. Postavte několik tanků a začněte vjíždět do teleportační brány. Vynoříte se na místě kde váš vědec zanechal východ. Pokračujte dál a vše likvidujte. Opět si dejte pozor na kasárnu. Vyřaďte z provozu velkosklad a potom začněte ničit vše na co narazíte. Jen co dokončíte misi, máte opět na výběr.. .

Svrhnout Platonova
nebo
Zůstat věrný
nebo
Přidat se k Alianci

Rozhodnutí je opět na vás ale rozhodně nezůstávejte věrní. Za vaši věrnost vás nechá Platonov popravit (říkal jsem že, Platonov je svině)

12. mise: Říjnová revoluce

Docela sranda. Přesvědčte několik ruských základen aby se kvám přidaly a pomohly vám vboji s Platonovem. Nejdříve jeďte na jihozápad. Vůdcem této základny je starej, zatvrzelej komunista kterého jen tak nezískáte. Musíte zde uplatnit své znalosti z dějepisu. Velitel se vás bude totiž ptát na ryze komunistický otázky. Pokud s váma v týmu je komisař Gleb, pak to máte o něco lehčí, protože vám bude radit. Zde jsou správné odpovědi:

1) Slavný komunistický manifest od Karla Marxe a Bedřicha Engelse byl vydán:
Roku - 1848

2) Klíčové dílo Marxismu-Leninismu "Das Kapital" bylo napsáno:
Karlem Marxem

3) Kdo z velkých vůdců světového proletariátu řekl: "Alaskyt je jediná berlička, o kterou se opírá prohnilý imperialistický systém" :
L. D.Trockij (Lze vyslechnout před vstupem do Tawaru)

4) Prostřední jméno V. I.Lenina je:
Iljič

5) Velká říjnová revoluce, která svrhla cara a vytvořila první stát dělníků a rolníků, vypukla:
7. Listopadu

6)Zkratka SSSR znamená:
Svaz Sovětských Socialistických Republik

Jen co zodpovíte tyto otázky, soudruh se k vám přidá. Pokračujte na jihovýchod. Zde je základna kterou je důležité získat (pro srovnání, má bílou barvu). Pokud ji nezískáte a Platonovu základnu dobyjete, on se přemístí právě do této základny. Získat jí není nic těžkého. Chtěj po vás pouze nějaký artefakt na zkoumání. Vy žádnej nemáte ale Gosudarov, který zradil a přidal se k Alianci, jeden u sebe má. Bude projíždět okolo vás v náklaďáku. Vyjede ze základny soudruha Platonova a pojede na východ. Zničte auto a zabijte profesora. Opravte náklaďák a artefakt naložte. Dovezte ho k bílé základně a oni se k vám přidají. Další, úplně blbý velitel. Přidá se kvám, jen když mu ukážete svou sílu. Podmínku kterou vám zadal je zaútočit na jeho základnu. Udělejte tak a on se vzdá. Pokuste se při tom zabít co nejméně jeho lidí. Další základna je bez problémů. Na tuhle základnu (sever) útočte poslední. Jen co je budete mít všechny, shromážděte síly a zaútočte na Platonovu základnu. Dejte si pozor na Behemoty kteří mají na svém pancíři od každé zbraně jednu (díky bohu, že mu tam mechanici zapomněli přimontovat atomovku:smile: ) . Zničit ho je celkem fuška. Vemte na něj raketomety. Zničte ho a teď máte na výběr opět ze dvou možností. Můžete základnu jednoduše dobýt a zničit a nebo projedete s Burlakem jako mechanikem v tanku obranou a zničíte skladiště ve kterém se Platonov schovává. Pokud budete ničit, tak dejte pozor na ještě jednoho Behemota.

13. mise: Triangulace

V této misi se docela zapotíte. Úkol je snadný. Zkoumat, zkoumat, zkoumat. Jeďte na sever. Cestou narazíte na malinkou americkou základnu. Obsaďte ji. Pak postavte základnu tam, kde vám to úkoly přikazují. Na této mapě jsou celkem tři základny. Jedna, je ta kterou jste dobyli. Další je na východě. Pravda, je trošku větší ale vyplatí se dobýt ji. Další americká báze je na severovýchodě. Je obrovská a sídlí v ní John MacMillan. V pozdější části mise ho budete mít příležitost zabít. Postavte skladiště, laborku a vše co potřebujete ke zkoumání (tj. elektrárny a samozřejmě budete muset modernizovat). Jen co dozkoumáte, přesuňte se k druhému stanovišti a udělejte to samé. Někdy v tuto dobu by měl John vyjet ze základny. Jděte před ní (před tu velkou) a počkejte až dorazí. S sebou si vemte všechny s raketometem. Vemte s sebou také doktora. Zabte Johna a pokračujte ve výzkumu. Možná na vás zaútočí amíci ale ty snadno odrazíte. Mise končí a my se pomalu přesouváme k poslední misi.

14.mise: Rudá je dobrá

Předposlední mise. Za úkol máte dobýt obrovskou arabskou základnu. Pokud jste Heike nic neudělali, vtéto misi vám dost pomůže. Postavte velkou základnu a modernizujte. Můžou se k vám přidat i nějací parchanti z východu ale odmítněte je. Potom přijdou ještě jednou, jako že utekli ale vy je zas odmítněte. Pokud je přijmete ke konci hry vám seberou tajný dokumenty. Stavte a stavte hlavně pak věže a kasárnu. Arabové vám budou dávat docela zabrat. V této misi můžete také postavit Behemota, postavte jich ale radši víc. Staví je mechanici mimo továrnu. Po dostavění si zkontrolujte armádu a podle stavu se rozhodněte jestli zaútočíte. Chcete-li zaútočit, pošlete Behemoty jako předvoj a teprve za nima pošlete vojáky. Slyšel jsem už i názory, že všichni vaši lidi by měli mít raketomety. To je naprostá blbost. Jen co se dostanete dovnitř základny, zaútočí na vás několik šejků. Když se dostanou blízko vašich raketometčíků, rozsekají je na kousky. Proto si vemte třeba jen dva s raketometem a zbytku dejte samopaly. Šejkové mají totiž u sebe hodně účinné šavle proti kterým nemá voják s bazukou šanci. Základna je docela velká. Bude nějakou dobu trvat než ji dobyjete. Své Behemoty radši po arabské bázi rozptylte. Je to bezpečnější. Pokud jste si najmuli ony žoldáky před kterým jsem vás varoval, právě teď zradí. Pokuste se je postřílet dřív, než dojdou zpátky na žoldáckou základu. Pokud to nestihnete, budete muset dobýjet další základnu. Pozor, do žoldácký základny Behemoti nevyjedou! Zničte arabskou základnu a všechny pobijte. Tím mise končí a vy jdete vsříc poslední misi.

15.mise: Tváří vtvář

Srdečně vás vítám v poslední misi protiimperialistický kampaně. Se svou armádou zamiřte na jih. Zde se protáhněte úzkou roklí a objevte několik desítek ložisek alaskytu. Postavte skladiště, zbrojnici, dílnu a následovně vše zmodernizujte. Postavte také několik alaskytových dolů a laboratoř kterou zmodernizujte na zbraňovou a alaskytovou. Postavte jednu elektrárnu a začněte zkoumat využití alaskytu. Postavte několik alaskytových elektráren a začněte zkoumat vše co potřebujete k výrobě atomovky. Je to stejné jako u americké kampaně. Vemte několik raketometčíků a přesuňte se na severozápad. Počkejte zde a dejte si pozor na amerického snipera který na vás má z americký základny výhled. Za chvilku přijde s malým doprovodem jeden dělník a bude chtít postavit alaskytový důl. Zabte ho prvního, až pak se pusťte do doprovodu. Pak se přesuňte na jihovýchod, těsně před arabskou základnu a to samé udělejte s arabským dělníkem. Rychle stavte všechny potřebné přístavky které k výrobě atomovky potřebujete. Dále postavte dvě kasárny u rokle, kde jste vjížděli na prostranství a dvě postavte na druhou stranu, na okraj kopce. Do továrny dejte jen nejlepší mechaniky. Těmi jsou: Burlak, Kovaljuk, Gněvko, Titov, Petrovová atd. Začněte se stavbou. Atomovce dejte počítačové řízení, těžký pásový podvozek a alaskytový motor. Jen co raketu dostavíte, varujte ostatní strany a vyslechněte dost humorný názor Powella, nevěřícný postoj Arabů a posměšný názor Aliance. Nezbývá vám nic jiného než ukázat jim, že nekecáte :smile: Teď si to uložte. Pokud se netrefíte tam, kam vám řeknu tak jste v pr... Siberitovou pumu hoďte na americkou základnu. Pokud netrefíte velkosklad tak můžete začít znova. Jen co ho zničíte, máte téměř po starostech. Powell je mrtvý a nový velitel amerických sil kapituluje. Arabové se k vám přidaj a jediná Aliance se odmítne vzdát. Okamžitě začněte vyrábět další atomovky a POZOR na alianční útoky. Každou kasárnu obsaďte raketometčíkama. Neuškodilo by také postavit několik jeřábů které by kasárny opravovaly. Teď hrajete o čas. A moc ho nemáte. Jen co postavíte jednu atomovku, neváhejte a hoďte ji na Alianci. Snažte se trefit laborku u který stojí artefakt. Jestli se netrefíte, zkuste to s další atomovkou. Rozhodně poznáte, že vám čas vypršel. Palte na Alianci jednu atomovku za druhou a až si troufnete zaútočte. Útočte hlavní cestou. Vjeďte dovnitř a Aliance se vzdá. Opět gratuluji, dohráli jste obě kampaně hry Original War. Teď pouze zbývá popsat mise za Alianci takže vzhůru na to!

3) Alianční kampaň

1.mise: Útěk Johna Macmillana-první mise americké aliance (Daleká cesta má)

Nic těžkého. Vyberte si vaše nejoblíbenější lidi a vyražte. Doporučuji: Lisa Lawson, Bobby Brandon, Andy Cornel, Cyrus Parker, Eve Woodruff. Neberte si s sebou Franka Forsytha a Joan Fergasnovou. Ti se kvám připojí stejně takže zbytečně neplejtvejte lidma. Snažte se nezabíjet moc své bývalé spolubojovníky protože za nezabíjení je medaile. V této misi není nic složitého takže snad jenom řeknu, že se máte s Johnem a Frankem dostat do laborky. Všechny lidi doveďte k vyznačenému prostoru a ukončete misi.

1.mise: Útěk J.I. "Burlaka" Gorkého - první mise ruské aliance (Kočka a myš)

V této misi se zapotí i ti nejlepší hráči Original War. Z pohledu nestranného porotce jde o primitivní misi, ve které se máte s Burlakem dostat z bodu A do budu B. Ona by tato mise byla opravdu primitivní kdyby bod A nebyl hlavní ruskou základnou chráněnou těžkými děli a bod B nebyla malinkatá alianční základnička. Vemte s sebou zas nejoblíbenější. Doporučuji: Titov, Gněvko, Petrosjan, Lipščin atd. Vyberte si tank (doporučuji Mášu). Samozřejmě, že jakmile se s tankem rozjedete, tak po vás začnou všichni střílet. Snažte se vyhýbat alespoň raketám. Dojeďte na konec rokle a odbočte doleva. Dejte si pozor na bandu raketometčíků. Nesnažte se je postřílet, pokud nemáte rotační kulomet. Jeďte bažinou a směrujte se na jihovýchod. Vyhýbejte se raketometčíkům a fárejte si to dál. Projeďte zatáčkou kde na vás opět začnou pálit věže. Dojeďte až ke své základně a pošlete vědcům co nejdříve rozkaz k opuštění ruské základny. Uff, mise končí a my deme na druhou misi za alianci.

2.mise: Mír na zemi

Další mise jsou stejné ať hrajete ruskou nebo americkou alianci a tak tyto mise budu popisovat jen jednou. Postavte skladiště a následovně i základnu a čekejte na vaše spojence. Pokud hrajete ruskou Alianci tak se připravte, že na vás John, jen co přijde, začne střílet. Říkal jsem vám přece, že jste ho nakrkly. Hrajete-li za USA tak nezapomeňte bránit Burlakův tank ale není to důležité. John vám po usmíření pový o arabském artefaktu který máte za úkol získat. Pokuste se s Arabama, kteří ho mají, domluvit o výměně. Po neúspěchu začněte plánovat útok. Stavte a vyzkoumejte technologii bazuka. Dejte všechny až na dva vědce dejte na raketometčíky a před vypršením časového limitu zaútočte na Araby. Jděte na sever a na teroristy zaútočte po malé klikaté cestičce. Vyjděte nahoru a pozor na arabské ,,tanky‘‘ . Před váma je několik aut a věží. Vše zničte a jděte na jih. Zde najdete šejka a jeho mastodonta. Zabte je, zničte jim velkosklad a mise končí.

3.mise: Otázka plánování

Za úkol máte získat artefakt který je zakopaný poblíž americké základny. Jako první auto si vemte nějaké se siberytovým (alaskytovým) motorem a raketometem. Druhým vozem bude náklaďák. S Burlakem nasedněte do tanku s raketometem a s Johnem do náklaďáku. Jeďte do označené oblasti a počkejte na nahrání mise. S Burlakem rychle vyražte vpřed a dohoňte americkou hlídku. Zabte ji a vydejte se nahoru. Objeďte skalku a zabte další dva amíky. Pokud hejbnete, tak kousek před váma jsou další dva. Zabijte co nejvíc amíků a pak se vydejte pro artefakt. Cestou narazíte na americkou základnu a zavoláte někomu z Freedomu (alianční základna). Tam vám řeknou, že se na to místo chystá svrhnout atomovka. Naložte artefakt a vypadněte. Bomba dopadne a vy vyzkoušejte radioaktivitu. Jeden ztěch dvou blbců navrhne, aby získaly data o siberitové pumě z nedaleké americké základny. Nic jiného vám nezbývá. Máte zhruba deset minut na získání dat ze základny, pak vědci odejdou. Vydejte se do pravého horního rohu obsaďte malou základničku. Postavte zbrojnici a dejte Johna na vojáka. Vaše úspěšnost při získávání dat zaleží na tom, kolik jste na začátku zabili amíků. Pokud jste nezabili nikoho tak jste vpr… a máte malou šanci na úspěch. Zabili jste li alespoň čtyry vojáky máte jakous takous šanci na dobrej konec. Do základny, která se nachází téměř vedle té malé, vedou dvě cesty. První, hlavní cesta je střežena jen několika věžemi ale budete muset základnu projet nebo projít celou (buldozer který potřebujete je na druhý straně). Druhá cesta je dobře střežená ale stačí se jen dostat za obranu a před vámi je buldozer. Nastupte do něj a začněte bořit laboratoř. Jen co bude hořet a vědci vyjdou, získejte informace (nic nemusíte dělat, osoba, kterou jste tam poslali, bude jednat sama). Získejte data a jeďte do vyznačené oblasti. Před váma leží poslední mise.

4.mise: Válka je mír

Vyberte nejlepší z obou stran. Od Američanů určitě: Lisa Lawson, Bobby Brandon, Andy Cornel, Cyrus Parker atd. Od Rusů: Titov, Belkov, Gněvko, Lipščin apod. Ocitáte se na místě kde u americké poslední mise byli žoldáci. Toto místo ale není ideální. Nashromážděte dostatek beden na postavení ruské kasárny a všechny vojáky dejte na raketometčíky. Bobbyho Brandona, Burlaka a Gněvka můžete nechat mechaniky. Všechny tři posaďte do tanků s těžkým dělem, případně s raketometem. Vemte si s sebou max. tři vědce a dejte se na místo kde v americké misi sídlí aliance (tj. jihovýchod). Připravte se na celkem tuhý odpor ze strany Arabů. Dejte pozor především na samohybné bomby. Ty zničte raději s tankama. Pomalu postupujte vpřed a pozor na věže. Dobyjte základnu a postavte skladiště, laboratoře a zbrojnice. Následovně vše zmodernizujte a stavte elektrárny. Máte celkem tři artefakty. Ten, který jste našli v arabským skladišti v misi Arabský otazník postavte před podivnou mimozemskou budovu. Ten, pro který jste jeli minulou misi dejte před ruskou laboratoř (časoprostorová a alaskytová) a poslední artefakt dejte před laboratoř americkou (siberitová). Začněte zkoumat znak emzácké hlavy u všech tří artefaktů. Ne však najednou. Vědci vám po dozkoumání prozradí nějaká tajemství o artefaktech a poví vám také jak je použít ku prospěchu vítězství. Díky arabskému artefaktu se můžete přesunout kamkoliv na mapě. Pozor, můžete se přesunou jen JEDNOU takže si vyberte ten správný okamžik a teleportuje se radši do ruské základny která je daleko více chráněna. Díky americkému artefaktu můžete odkrývat kusy mapy. Tento artefakt se po použití musí několik minut nabíjet. Poslední, tentokrát ruský, artefakt slouží k ničení všech siberitových/alakskytových věcí. Např.: Tanky se siberitovým motorem, siberitové přístavky, siberitové doly a elektrárny, siberitové zbraně (atomovka a zpomalovač) a věže se siberitovými zbraněmi (atomovka a zpomalovač. Nemůžete sním však ničit třeba velkosklady které jsou naplněny siberitem nebo siberitové laboratoře. Nemůžete sním taky zabíjet raketometčíky jejichž přemisťovací a zpomalovací rakety na siberitu závisejí. Tento artefakt se téže několik minut nabíjí takže se neděste když vám to nepovolí vyřídit nepřátelský tankový prapor :smile: Začněte zkoumat vše ke stavbě Behemota. Tj.: Dělo, raketa, pokročilé raketové inženýrství, alaskytový motor, umělá inteligence atd. Postavte si tak dva a pozor na terén. Tito Behemoti se musí dostat k americké bázi na severozápadě. Postavte taky hodně automatických věží protože na vás útočí jak Američané tak Rusové. Doporučuji udělat dvě linie. První by obsahovala lasery, těžké děla, zpomalovače a radary. Druhá by obsahovala raketomety a rakety z dlouhým doletem. Po dostatečném opevnění přichystejte útok. Bobbyho, Burlaka a Gněvka nechte opět mechaniky (budou opravovat Behemoty) ale ostatní až na dva vědce dejte na raketometčíky. Přesuňte se s Behemoty před amíckou základnu (pod kopec) a jednotku (až na mechaniky) pošlete na místo kde měl v poslední americký misi John malou základnu. Prvně zaútočte s Behemoty. Přednostně palte na děla a raketomety. Jakmile jeden zežloutne, nechte ho opravit. Po nájezdu Behemotů pošlete do bitky i vojáky s raketometem. Ničte hlavně rotační kulomety a děla. Prostřílejte se dovnitř a když uvidíte nějaký jeřáb okamžitě ho zničte. Opět do hry zapojte Behemoty a společnými silami nechte Američany kapitulovat. Zde můžete postavit druhou základnu. Vraťte se a začněte zkoumat vše co se týká zbraní. V bitvě s Rusy budete potřebovat dobrou výzbroj.Až se na to budete cítit, zmobilizujte jednotky. V této bitvě vám moc Behemoti nepomohou a tak si i mechaniky můžete změnit. Alespoň dvoum nechte samopaly, alespoň dvoum sniperky a ostatním až na vědce dejte bazuky. Zaútočte na ruskou bázi z jihu. Přebroďte potůček a zničte věže. Přednostní palbu soustřeďte na zpomalovače a rotačáky. Pravděpodobně na vás přijde několik soudruhů takže si připravte ostřelovače. Po dobytí kopce je to už brnkačka. Postupujte jako v americký misi a ničte vše na co narazíte. Pozor si dejte na malý kopeček na kterém je několik raketometů. Zničte základnu Rudé armády a vyslechněte nadšené výkřiky vašich přátel, kolegů a spolubojovníků. John s Burlakem zapomenou na všechny spory a jeden druhému poblahopřejí. Dále vám za pomoc poděkuje dr. Peter Roth a prof. Gosudarov. Shlédněte vaše konečné skóre a ukončete hru. BLAHOPŘEJI vám k dokončení hry Original War. Pokud vám bude něco nejasné, napište mi třeba na icq které je uvedeno v sekci Osoby webu. Pro konečné doplnění příběhu se můžete podívat na stránky www.original-war.com Doufám, že vám opět budu moci poradit u Original War 2 i když se na něj altaři moc nechystaj :smile: Přeji vám příjemný den.


OffLine Acaruss | 2009-03-25 05:08:26
Jít na stranu: 1
Web funguje na redakčním systému vytvořeným Petrem 'Achse' Hejnou. O design se postaral Štěpán 'Minatory' Pazderka.